عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱
آیت الله سبحانی:
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تمسک به آموزه‌های اهل ‌بیت(ع) بهترین راه ایجاد تقریب در جهان اسلام است، گفت:برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) حرکتی در همین راستا و اقدامی ارزشمند و مفید است.
عقیق:آیت الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت:در تمام قرن‌ها مسلمان گرفتار تفرقه، ستیز،‌ جنگ و اختلاف بودند ولی هجمه همه جانبه که امروز از سوی عربستان، امارات و ایادی آن‌ها علیه شیعیان وجود دارد هیچ‌گاه سابقه نداشته است.

وی ادامه داد:در کشورهای عراق و دیگر کشورهای اسلامی اهل تسنن با تشیع رفت و آمد داشته و حتی ازدواج می‌کردند ولی زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید پس لرزه‌هایی به وجود آمد که دولت‌های امارات و عربستان از نفوذ این پس لرزه‌ها ترسیدند و با صرف تمام نیروی خود به ایجاد دشمنی میان مسلمانان و مقابله با انقلاب اسلامی پرداختند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که قرآن کریم تأکید فراوانی به چنگ زدن تمام مسلمانان به حبل‌الله متین دارد،‌ اظهار داشت: امت متفرق همانند فردی در چاه افتاده می‌ماند که برای نجات او از گودال نیاز به ریسمان و چنگ زدن به این طناب است از این‌رو خداوند متعال از مسلمانان خواسته تا به حبل‌الله چنگ بزنند.

وی افزود: همچنین مسلمانانی که با یک‌دیگر درگیر بوده و یک‌دیگر را تکفیر می‌کنند، همانند فرد گرفتار در چاه هستند که برای نجات از چاه باید به ریسمان وحدت و تقریب چنگ بزنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که اهل‌بیت(ع) بهترین نقطه مشترک و تقریب مسلمانان با یک‌دیگر هستند، خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) در میان تمام مذاهب اسلامی از احترام ویژه‌ای برخوردار بوده و همه افراد به پاکی و علم حضرات معصومان(ع) معتقد هستند، البته ناصبی‌ها با ائمه(ع) دشمنی دارند که این موضوع امروزه بسیار مطرح نیست.

این مرجع تقلید با بیان این‌که واقعه عاشورا سبب افزایش علاقه مردم به اهل‌بیت(ع) شد، خاطرنشان کرد:وقتی بنی‌امیه از علاقه مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) آگاه شدند، با امام سجاد(ع) به احترام رفتار کردند، ولی امام(ع) فریب آن‌‌ها را نخوردند و مسائل فرهنگی و علمی را به وسیله دعا به مردم رساندند.

وی تصریح کرد:صحیفه سجادیه امام چهارم(ع) یک جهان توحید، علم، دانش و اخلاق دارد و بخش اعظمی از اهل‌سنت در عراق، مصر و مغرب که اهل سیر و سلوک هستند، اگر می‌خواهند به سیر و سلوک واقعی برسند باید از صحیفه سجادیه استفاده کنند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این‌که امیدواریم در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تمام علما سنی منطقه حضور داشته باشند، عنوان کرد:حضور علمای اهل تسنن در این کنگره نشانگر آن است که شیعیان برای صحابه و تابعین احترام قائل هستند.

وی افزود:اگر ما علوم و فضایل اهل‌بیت(ع) را منتشر کنیم، بسیاری از شعله‌های حسد و عناد خاموش می‌شود، البته عده‌ای همواره تابع پول هستند، ولی عده‌ای دیگر تحت تأثیر واقع می‌شوند از این‌رو باید فضایل ائمه اطهار(ع) را که در کتب اهل تسنن بیان شده گفت و امروز باید موضوع تولی را بیشتر بیان کنیم.

آیت‌الله سبحانی در پایان به مسؤولان برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) توصیه کرد: شما می‌توانید تمام روایت امام چهارم(ع) که از سوی شیعیان و اهل‌تسنن بیان شده را معرفی کنید که این خود می‌تواند گیرا باشد.

حجت‌الاسلام محمد علی لبخندان، دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نیز ضمن ارائه گزارشی بیان کرد: فعالیت وهابیت در استان هرمزگان افزایش یافته و امروز در برخی مناطق اکثریت جمعیت با اهل سنت است؛ امروز تحرکات وهابیت به گونه‌ای است که وانمود می‌کنند شیعیان با همه سنی‌ها مخالف هستند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کاری در مقابل وهابی‌ها انجام دهیم به ائمه اطهار(ع) متوسل شدیم و کنگره امام سجاد(ع) را در سومین سال پیاپی در 25 محرم سالروز شهادت این امام همام برگزار خواهیم کرد.

دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید راهکاری اساسی در پیمودن مسیر اهل بیت(ع) است گفت: این کنگره بین‌المللی در شهر بندرعباس و در هفتم آذر ماه امسال برگزار می‌شود تا همگان را با مفاهیم ناب موجود در تشیع آشنا سازیم.

وی ادامه داد: از علمای برخی کشورها مانند لبنان و عمان نیز برای شرکت در کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) دعوت شده است.

شایان ذکراست؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) آذرماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار خواهد شد.

منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین