عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات:
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، نهادسازی دینی را یکی از راهبردهای مهم سازمان تبلیغات عنوان کرد.
عقیق:رضا معممی مقدم در نشست توجیهی ناظران چهارمین دوره انتخابات شوراهای هیئات مذهبی کشور افزود: سازمان وظیفه دارد با گروه‌های هدف خود از جمله تشکل‌های دینی پیوند عاطفی، فکری و عملی داشته باشد.

وی به ضرورت توجه بیشتر به جنگ نرم تاکید کرد و گفت: برای مقابله با جنگ نرم احتیاج به قدرت نرم داریم و قدرت نرم ما در نهادهای دینی کشور نهفته است. نام سازمان تبلیغات اسلامی با هیئات مذهبی عجین شده است. در اساس‌نامه‌های مختلف این سازمان در طول سال‌های گذشته همواره به این نهاد دینی توجه ویژه‌ای شده است.

معممی مقدم افزود: سازمان تبلیغات سه وظیفه هدایت، نظارت و حمایت از هیئات مذهبی را به عهده دارد که نظارت بر 80 هزار هیأت مذهبی میسر نمی‌شود مگر به یاری شوراهای هیئات مذهبی.

وی استقبال مردم از مراسم‌هایی مانند اعتکاف و دعای عرفه را حاصل واسپاری فعالیت‌های فرهنگی به مردم توسط سازمان تبلیغات دانست و تصریح کرد: هیئات مذهبی به مهندسی مجدد نیاز دارند تا پاسخگوی قشر جوان، فعال و پرسشگر جامعه باشند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شورای هیئات مذهبی نهاد تصمیم‌گیر نیست بلکه نهاد تصمیم ساز است، به نظر ما چهارمین دوره فعالیت این شوراها دوره ثمردهی و باروری آن‌هاست. در این دوره سقف سنی را از 65 سال به 60 سال و مدرک تحصیلی را از دیپلم به فوق دیپلم تغییر دادیم تا قدرت تصمیم گیری این شوراها را افزایش داده باشیم.

بر اساس این گزارش،‌ چهارمین دوره انتخابات شوراهای هیئات مذهبی کشور سوم آبان به صورت سراسری برگزار می‌شود.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین