عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲
حجت الاسلام ادیب یزدی، دکتر دوانی و حاج یدالله بهتاش در مسجد روحانی
ما هرچه داریم از اهل بیت(ع) است. نسبت به اهل بیت(ع) و به دوستان آنان باید با وفا باشیم. حضرت امیر(ع) عزیز است دوستان آن حضرت(ع) هم عزیزند نمی توانید بگویید: برای من فقط حضرت امیر(ع) عزیز است...

عقیق: مراسم شب دوم دهه امامت و ولایت با سخنرانی جناب آقای دکتر دوانی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی و با مداحی حاج یدالله بهتاش در مسجد روحانی تهران برگزار شد.


گزیده ای از سخنان دکتر دوانی را بخوانید:

*علما  بین ما نائبان حضرت ولی عصر(عج) هستند. اگر زحمات علمای شیعه ما نبود الان این مجلس وجود نداشت. نظام جمهوری اسلامی نبود حضرت امام(ره) پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) میراث دار زحمات علما بود. با همه فشار هایی که وجود داشت، علما ایستادند و توانستند این مکتب را حفظ کنند. دشمن می خواهد من و شما را از علما جدا کند باید حواسمان را جمع کنیم.  

معرفی مرحوم علامه دوانی

یک مورد در ارتباط با پدرم؛ ایشان از سن کودکی 14 سالگی برای کسب علوم دینی رهسپار نجف شدند و در ظل عنایات و توجهات حضرت امیرالمومنین(ع) به کسوت روحانیت در آمد و از همان آغاز تمام هم و غم خود را  بر این گذاشت که  بتواند به صورت مکتوب  و به صورت سخنرانی و قلم و زبان به  ذوات مقدس اهل بیت(ع) خدمت رسانی کند این امر زمانی برای ما قابل توجه است  که ایشان در یک خانواده ای پرورش یافت که اهل فرقه شیخیه بودند که با هیچ یک از علمای شیعه در ارتباط نبودند اما عشق به امیرالمومنین(ع) در ایشان موج می زد و بر خلاف روند خانواده راه سعادت را در وارد شدن به کسوت روحانیت شیعه دیدند و خداوند هم به ایشان نهایت لطف و توجه را داشت. برای من همین بس که ایشان می فرمود: هرچه از خدا خواستم خدا برای من انجام داد و ایشان می فرمود: بزرگ مظلوم عالم امیرالمومنین(ع) است. ایشان در طول چندین سال زحمات زیادی و می فرمود: خدا را شکر در این راه هستم و انشالله تا آخر عمر هم همین باشد. انشالله در این راه ثابت قدم باشیم. و بتوانیم به این ذوات مقدس خدمت کنیم.

 

 گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی


*یکی از نشانه های شیعه امیرالمومنین(ع) با وفا بودن است. این را به یاد داشته باشید که با وفا باشید. دوستان را فراموش نکنید شیعه باید با وفا باشد. شما در شب تاسوعا و عاشورا می گویید: شه با وفا اباالفضل(ع) معدن سخا ابالفضل(ع).

وفا در قرآن

 خدای متعال هم در قرآن از حضرت ابراهیم(ع) می خواهد تعریف کند می فرماید: انه وفی؛ ابراهیم خیلی با وفا بود. از نشانه های مومن و شیعه این است که با وفا باشد. متاسفانه در جامعه ما وفا کم شده است نمیدانم چرا؟ باید متحد و وفادار باشیم تا انقلابمان حفظ شود.

ناراحتی علی(ع) از شیعیان

 امیرمومنان(ع) از شیعیان خودش گله مند می شود و می فرماید: شیعیان من بی وفا شده اند از برکات ما بهره می برند اما زمان کمک هیچ کدامشان نمی آیند. هرچه دارند از ما دارند ولی با ما نیستند. روز عاشورا امام حسین(ع) به آن لشگر کفر پلید فرمودند: کدام شما در کوفه آمدید دم در خانه ما و دست خالی برگشتید؟ این حرف خیلی مهم است. خطاب به لشگر کفر در زمان نبرد. اما الان همه شما جمع شدید و می خواهید مرا بکشید. به چه جرمی؟

رفقا ما هرچه داریم از اهل بیت(ع) است. نسبت به اهل بیت(ع) و به دوستان آنان باید با وفا باشیم. حضرت امیر(ع) عزیز است دوستان آن حضرت(ع) هم عزیزند نمی توانید بگویید: برای من فقط حضرت امیر(ع) عزیز است. خروجی های این مجالس باید وفا باشد. 

اگر می خواهیم همه چیز درست شود...

اگر دنبال استحکام می گردید وفا باید برگردد صفا باید برگردد. برادری باشد. فداکاری و ایثار برگردد. اول انقلاب یادتان هست که مردم برای هم چه می کردند. خیلی باید مواظب هم باشیم. انشالله سعی کنیم که کم کم وفا را در جامعه رواج دهیم طبق گفتار معصومین(ع). و باید سعی کنیم زندگی ما بوی اهل بیت(ع) بدهد.


*مسجد روحانی تهران در میدان خراسان-خ 17شهریور جنوبی-خ صفاری- واقع شده است. این مراسم تا چهارم آبان با سخنرانی خطباء معظم و مداحی مداحان اهل بیت(ع) ادامه خواهد داشت.


گزارش تصویری؛























فایل صوتی؛




گزارش: سید محمد مصطفی مرتضایی نژاد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
1
1
کیفیت صوت اشغال
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین