عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
پاسخ آیت الله جاودان به چگونگی توسل به امام عصر(عج)؛
آداب خاصی برای توسل روزانه در روایت یا کلامی از بزرگان داریم یا اینکه خودمان برحسب سلیقه مناجات فارسی با آن حضرت داشته باشیم؟
عقیق:حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت در جامعه امروز به عنوان مهمترین وظیفه منتظران راستین امام عصر(عج) از حلقه های مورد غفلت جامعه اسلامی است. به همین خاطر خبرگزاری شبستان در نظر دارد، پاسخ پرسش های مطرح در این حوزه را از بزرگان و عالمان برای علاقه مندان ارائه کند، باشد که نقطه تاریکی را در این مسیر روشن کند.
"حضرتعالی بارها در توصیه ها، توسل روزانه به امام عصر(عج) را ذکر کردید. سوال بنده این است که این توسل آیا چارچوب خاصی دارد، مثلا ما آداب خاصی برای توسل روزانه در روایت یا کلامی از بزرگان داریم یا اینکه خودمان برحسب سلیقه مناجات فارسی با آن حضرت داشته باشیم؟
آیت الله جاودان پاسخ دادند:

دعای عهد چهل روزه یک توسل است. زیارت آل یس هرروزه یک توسل است. نماز امام زمان هرروزه یک توسل است. نماز خاص سحر شب های جمعه یک توسل است که درحاشیه ی مفاتیح آمده است. دعا برای سلامتی و فرج آن حضرت یک توسل است. با آن حضرت صحبت و مناجات کنید، عرض حاجت و نیاز کنید، یک توسل است. همه اینها خوب است، بشرطی که با توجه و خلوص و شکسته دلی باشد.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محمدعلی جاودان

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین