عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
دبیر علمی کنگره امام سجاد(ع) عنوان کرد
دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: این کنگره در راستای مقابله فکری با تلاش‌های وهابیت در ایران برگزار می‌‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا لبخندان صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: حدود 40 درصد مردم هرمزگان جزو اهل سنت هستند و در برخی شهرستان‌ها نیز بافت جمعیتی اغلب سنی بوده و وهابیت نیز فعالیت‌هایی را در این مناطق آغاز کرده است تا نسبت جمعیتی را تغییر دهد.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت اهل سنت در برخی شهرستان‌های هرمزگان رو به فزونی است؛ برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برای سومین سال پیاپی در راستای ترویج مبانی مکتب تشیع صورت می‌گیرد که همزمان با 25 محرم سالروز شهادت این امام همام برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه 450 نفر امسال از سراسر استان در ارتباط با کنگره امام سجاد(ع) به قم اعزام شده‌اند عنوان داشت: دیدارهایی نیز با علما و مراجع تقلید صورت می‌گیرد و این افراد در حقیقت سفرای استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های شیعه، سنی و مسیحی از کشورهایی چون لبنان و عمان نیز به کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) دعوت شده‌اند.

لبخندان با اشاره به ضرورت مقابله فکری با اندیشه وهابیت خاطرنشان کرد: به همین دلیل به محضر جنابعالی رسیده‌ایم تا بتوانیم از رهنمودهایتان حداکثر استفاده را ببریم.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین