عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
در دومین شب ایام مسلمیه نیز تعداد کثیری از هیئت‌های عزادار و عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر کشور در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور یافتند و در صحن‌های مطهر این حرم تجمع کرده و به یاد اولین شهید واقعه کربلا به سینه زنی پرداختند.
عقیق:آئین سنتی مسلمیه از ده‌ها سال قبل در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار می‌شود. سوگواران مسلم‌بن‌عقیل در قالب دسته‌های عزاداری مسیر موجود تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را غرق در نواهای حسینی پیمودند و شب دوم مسلمیه را در صحن‌ها و مصلای بزرگ ری برگزار کردند.

در دومین شب ایام مسلمیه نیز تعداد کثیری از هیئت‌های عزادار و عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر کشور در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور یافتند و در صحن‌های مطهر این حرم و مصلای بزرگ ری تجمع کرده و به یاد اولین شهید واقعه کربلا به سینه زنی، زنجیرزنی و عزاداری پرداختند. بخش اعظم صحن‌های اصلی آستان مقدس مملو از جمعیت شده و عاشقان خاندان عترت و طهارت(ع) در کنار مزار مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی و امامزادگان مجاور به مرثیه سرایی و روضه خوانی پرداختند.

در این مراسم پرشور و مذهبی که همه ساله در ایام مسلمیه به مدت سه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم(ع) برگزار می‌شود، دسته‌های سینه زنی به همراه پرچم های هیئت‌های مذهبی خود از نقاط مختلف کشور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ‌حضور می‌یابند.


منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین