عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
بر اثر این حمله، این حرم مطهر هیچ گونه آسیبی ندید اما چهار تن از نیروهای حراستی و حفاظتی این آستان مقدس که به مقابله با تروریست های مسلح پرداختند، به شهادت رسیدند.

عقیق:اخبار رسیده از بغداد پایتخت عراق حاکی از آن است که بامداد امروز تعدادی فرد مسلح ناشناس به حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا در شمال عراق حمله کردند.

گفته می شود بر اثر این حمله، این حرم مطهر هیچ گونه آسیبی ندید اما چهار تن از نیروهای حراستی و حفاظتی این آستان مقدس که به مقابله با تروریست های مسلح پرداختند، به شهادت رسیدند.
 
  

هنوز آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد تروریست های حمله کننده منتشر نشده اما گفته می شود بر اثر این حمله تعدادی از نیروهای حراستی و حفاظتی هم زخمی شدند. افراد به شهادت رسیده از نیروهای ارتش عراق بوده اند.

در همین حال یکی از نیروهای حراستی حرم مطهر اعلام کرد که این تروریست ها تلاش کردند از کوچه پس کوچه های اطراف حرم و از طریق "خیابان بانک" (شارع البنک)، خود را به این مکان مقدس برسانند و عملیاتی تروریستی انجام دهند اما موفق به این کار نشدند زیرا نیروهای امنیتی و حفاظتی آنان را شناسایی و با آنها مقابله کردند.

وی در ادامه افزود: افراد حمله کننده سه نفر بودند و هر سه نفر به هلاکت رسیدند. آنان با خود بمب دستی و کمربند انتحاری داشتند.
 
  

شایان ذکر است اولین بار در سال 2005 میلادی نیروهای تروریستی القاعده با همکاری نیروهای حزب منحله بعث عراق به این حرم مطهر حمله کرده و با بمب گذاری در آن، حرم امامین عسکریین(ع) را به طور کامل تخریب کردند.

پس از آن در سال 2007 میلادی نیز برای دومین بار این حرم مطهر مورد حمله قرار گرفت که این بار حمله خمپاره ای بود و به یکی از دو مناره حرم مطهر آسیب وارد شد.

قابل ذکر است، هفته گذشته سخنگوی حرم مطهر امامین عسکریین(ع) اعلام کرد که بازسازی این حرم مطهر با سرعت ادامه دارد و حدود 90 درصد از بازسازی به پایان رسیده و قرار است تا یک ماه دیگر حرم مطهر رسما افتتاح شود.

منبع:شیعه آنلاین
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین