عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
امام سجاد(ع) در دعاي روز عرفه به درگاه الهي عرضه داشتند: خدايا قائم آل محمد(ص) را براي ياري دينت و اظهار برهانت و برپايي فرمانت و پاكيزه ساختن زمينت از آلودگي هاي آن، برانگيز و ظهورش را برسان.
عقیق:حضرت سيد الساجدين(ع) درباره لزوم وجود امام در هر زمان و اطاعت مطلق از امر و نهي او در دعاي عرفه اينگونه به درگاه الهي عرضه داشتند: بار الها! تو در هر زمان دين خود را بوسيله امامي تاييد فرموده ­اي كه او را براي بندگانت به عنوان پرچم و در كشورهايت به جاي منار(هدايت) برپا داشته ­اي، پس از آنكه پيمان او را به پيمان خود پيوسته و او را وسيله خشنودي خود ساخته اي و طاعتش را واجب كرده و از نافرماني اش بيم داده ­ اي و به اطاعت فرمانش و باز ايستادن در برابر نهيش و سبقت نگرفتن بر او و عقب نماندن از او فرمان داده ­اي! پس او نگهدارنده پناهندگان و پناهگاه مومنان و دستاويز متمسكان و جمال و عظمت جهانيان است.
امام زين العابدين(ع) در روز عرفه، ضمن دعا براي نصرت و ياري و محافظت امام زمان(عج) فرمودند: بارالها! پس ولي خود را به شكر آنچه بر او نعمت داده ­اي الهام بخش و ما را نيز به سپاسگزاري نعمت وجود او توفيق ده، و او را از جانب خود سلطنتي ياري دهنده عطا فرما و درهاي پيروزي را به آساني بر وي بگشا، و او را به نيرومندترين تكيه گاه خود مدد ده و پشت گرم ساز، و بازويش را نيرو بخش و به چشم عنايت منظورش دار و به نگهداري خود حمايتش كن و با فرشتگانت او را ياري كن.
حضرت علي بن الحسين(ع) سپس افزودند: به وسيله او آنچه از نشانه ­هاي دينت توسط ستمگران از بين رفته را زنده ساز، و زنگ جور (ستمگران) را از طريق خويش بزداي و سختي و ناهمواري را بوسيله او از راه خويش برطرف كن و منحرفين از صراط (مستقيم) خود را توسط او از ميان بردار و آناني را كه قصد كج ساختن راه تو را دارند هلاك كن.
امام سجاد(ع) در بيان اوصاف ياران حضرت ولي عصر(عج) فرمودند: بارالها! رحمت فرست بر دوستان ايشان كه معترف به مقام آنها، و تابع راه آنان و پيرو آثار آنهايند، منتظر روزگار(دولت) آنها و چشم دوخته به راهشان مي ­باشند.
آن حضرت، درباره دستاوردهاي دوران ظهور فرمودند: خدايا بوسيله او زمين را پر از عدل و داد كن، چنانكه از ستم و جور پر گشته است و بوسيله او بر فقراي مسلمين و يتيمان و بي سرپرستان و از كار افتادگانشان منت گذار و مرا از برگزيدگان دوستان و شيعيانش، و شديدترين آنها نسبت به او از نظر محبت، و مطيع ترين ­شان در فرمانبري قرار ده.
همچنين آن حضرت، شهادت در پيشگاه ولي عصر(عج) را آرزو كرده و مي فرمايند: خدايا شهادت در پيشگاه او را روزي من گردان، تا تو را در حاليكه از من راضي هستي ملاقات كنم.
امام سجاد(ع) در دعاي روز عرفه، از كم بودن ياران امام زمان و فراگيري فتنه ها شكوه كرده و به درگاه الهي عرضه داشتند: پروردگارا! شكايت مي كنم از نبود پيغمبرمان و كمي يارانمان، و فراواني دشمنان و سختي زمانه و روزگار بر ما، و وقوع فتنه ها براي ما، و پشتيباني مردم عليه ما. خدايا بر محمّد و آل محمد درود فرست و با گشايشي از جانب خودت و با ياري و حقي كه آن را آشكار مي سازي، اين مشكلات را بگشا.
آنگاه حضرت، ظهور حجت بن الحسن(عج) را از خداوند خواسته و عرضه داشتند: خدايا قائم آل محمد(ص) را براي ياري دينت و اظهار برهانت و برپايي فرمانت و پاكيزه ساختن زمينت از آلودگي هاي آن، بر انگيز و ظهورش را برسان.


منبع:ایرنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین