عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
حالا وقت آن شده تا به جای آنکه مومنان هم به تاسی از دیگران فقط از سفره های غذا و گعده های دوستانه عکس و مطلب به اشتراک گذارند و فقط بخندند؛ دغدغه هایی را مطرح کنند که فایده ای داشته باشد...
عقیق: شبکه های اجتماعی در سال های اخیر هواداران بسیاری پیدا کرده و موج حضور در این شبکه ها، چند سالی است که در اقشار مذهبی و هیاتی ها به شدت دیده می شود.

حالا برخی از چهره های سرشناس مذهبی هم در این شبکه فعالیت دارند و با مخاطبانشان در ارتباطند.

حجت الاسلام شهاب مرادی یکی از روحانیون پیشگام و صاحب سبک در عرصه مجازی، به تازگی عضو شبکه «اینستاگرام» شده  تا بتواند مثل همیشه به عنوان یک روحانی دلسوز و خوشفکر اثر گذار باشد.

اینستاگرام فیلتر نیست هرچند اساسا برای انعکاس سرگرمی ها و دلمشغولی های کاملا شخصی افراد طراحی شده اما می تواند به عنوان یک رسانه سهل الوصول با اسمارت فون، فرصتی مناسب برای افراد دغدغه مند باشد تا باورهای دینی، فرهنگی و اجتماعی خود را به اشتراک و در معرض بهره برداری  قرار دهند.

و حالا وقت آن شده تا به جای آنکه مومنان هم به تاسی از دیگران فقط از سفره های غذا و گعده های دوستانه عکس و مطلب به اشتراک گذارند و فقط بخندند؛ دغدغه هایی را مطرح کنند که فایده ای داشته باشد تا خدایی نکرده انرژی شان در این شبکه ها اتلاف نشود.

حالا  این سوال مطرح می شود که چگونه از این فضا بهره ببریم؟ شهاب مرادی ایده بکری در این خصوص ارائه داده است. ایده او درباره زنده نگاهداشتن روز هشتم شوال یا همان یوم الهدم است. روزی که وهابی ها در اقدامی ناجوانمردانه دست به تخریب قبور ائمه بقیع زدند و این داغ بزرگ را بر دل شیعیان گذاشتند. از این رویداد تلخ هنوز یک قرن نمی گذرد و ممکن است پدر بزرگ های ما یادشان باشد روزهایی را که بقیع گنبد و گلدسته داشت. شهاب مرادی همواره بر این عقیده بوده که نباید ساخت بقیع رنگ آرزو به خود بگیرد در حالی که این حق مسلم ماست و وظیفه شیعیان و محبان اهل بیت ع، مطالبه از دولت آل سعود مبنی بر ساخت دوباره قبور ، ائمه بقیع است. نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم با آمدن امام زمان(عج) برای ائمه بقیع حرم خواهیم ساخت،  اگر هم فرصتی فراهم شد برای ساخت و احیاء بارگاه بقیع می شود حدس زد چه پول هایی از گوشه گوشه ی این مملکت الهی و اغلب از دست بابرکت عاشقان کم بضاعت و کم درآمد اهل بیت و البته متمکنین فراهم می شود. 

اما پیشنهاد شهاب مرادی چیست؟

وی پیشنهاد داده تا روز هشتم هر ماه قمری، به یاد هشتم شوال همه فعالان شبکه های مجازی برای ائمه بقیع یک روضه اینترنتی بگیرند به سبک روضه های ماهیانه سنتی و از دولت سعودی ساخت دوباره قبور ایشان را طلب کنند. تا این آرزو تبدیل به یک مطالبه فراگیر اجتماعی شود و چند ماه است این روضه در صفحات محبین اهل بیت در شهر اینستاگرام برپاست. او سال 90 نیز در برنامه پارک ملت شاید برای اولین بار به طور رسمی درباره یوم الهدم و ریشه وهابیت صحبت کرد که باعث شد توسط وهابیون مورد هجمه های سنگین قرار بگیرد. البته او در همان برنامه هم حساب اهل سنت را از وهابیون جدا کرد و تخریب قبور ائمه بقیع را کار وهابیون دانست.(فیلم سخنان مرادی در برنامه پارک ملت را می توانید در آپارات ببینید)

امروز هفتم ذی الحجه و روز شهادت امام باقر یکی از ائمه مظلوم بقیع است. امشب شبِ هشتم ماه است ؛ پس امشب و فردا همه از مظلومیت ائمه بقیع یاد کنیم و بگوییم که مطالبه شیعیان، ساخته شدن دوباره قبور مطهر این چهار امام بزرگ است.

 پس شما هم اگر در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و حتی سایت های کوچک و بزرگ فعالیت دارید، امروز به تاسی از روضه های خانگی، در رسانه خودتان یک مجلس کوچک به پا کنید، مجلسی که شاید فقط چند جمله و یک عکس داشته باشد، ولی شک نکنید که مورد عنایت خداوند قرار خواهد گرفت و حتما تاثیر فرهنگی و اجتماعی خوبی دارد.

شبکه اینستاگرام سایت عقیق به نشانی instagram.com/aghighheyat نیز با استقبال از این پیشنهاد امروز یک مجلس روضه هشتم ماه دارد که همه شما به آن دعوتید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
0
8
رحمت خدا به نفس و قلم و قدمت داداشم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
داداشم كيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فاميل شدي ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
1
بسیار عالی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین