عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
مراسم عزاداري شهادت امام محمد باقر(ع) با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مداحی حاج مهدی سلحشور در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

عقیق: مراسم عزاداري شب شهادت پنجمین اختر تابناك امامت و ولايت به همت هيات رزمندگان اسلام در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات رزمندگان اسلام، مراسم عزاداري امام محمد باقر (ع) با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و دعاي فرج امام زمان(عج) توسط قاري ممتاز كشوري حاج مرتضي خليلي، سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مداحی حاج مهدی سلحشور بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمين حسینی قمی در سخنان خود به اهميت نقش امام محمد باقر(ع) در ترویج اسلام علوی و جهش علمی شیعه پرداخت و اظهار داشت: اولین فرصت ترویج و تلاش علمی برای ائمه (ع) در زمان امام باقر(ع) فراهم شد زیرا امامان قبل از امام باقر(ع) به علت منزوی شدن در جامعه آن زمان و وقوع جنگها و درگیری با مخالفان شیعه وقتی برای پرداختن به امور علمی و ترویج علمی شیعه نداشتند.

ايشان با اشاره به شصت هزار حدیث معتبر موجود در کتب و منابع شیعه افزودند از این تعداد چهل و هفت هزار حدیث متعلق به امام باقر(ع) و امام جعفر صادق (ع) می باشد که این موضوع نشان دهنده این است که عصر آن دو امام همام اوج شکوفایی علم شیعه است.

حسینی قمی در پایان بزرگترین تلاش امام باقر(ع) را به عنوان مرجع علمی جامعه در آن زمان پرورش شاگردانی دانشمند دانستند که این شاگردان بزرگ توانستند منشاء برکات فراوانی برای اسلام و شیعیان باشند.

در بخش پایانی مراسم حاج مهدي سلحشور مداح و ذاكر اهل بيت (ع) به ذكر مصائب اهل بيت و مداحي در رثاي ائمه معصومين (ع) پرداخت. 


گزارش تصویری










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدسوژه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
0
دمتون گرررم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین