عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
استاد حوزه علميه و پژوهشگر ديني گفت: امام محمد باقر (ع) در اشاعه علوم متنوع از جمله فقه محمد و آل محمد (ص) بسيار نقش آفرين بود و شاگرداني همچون محمدبن مسلم كروي را تربيت كرد.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمين سيد كاظم ارفع افزود: محمد بن مسلم كه از ناحيه امام باقر (ع) به درجه اجتهاد رسيد با آن امام بزرگوار در كوفه براي پاسخگويي به مسايل شرعي مردم جلسه برگزار كرده و هر موقع فتوايي ارايه مي كرد مي گفت كه اين نظر امام باقر (ع) است.
اين پژوهشگر ديني روز يكشنبه در گفت و گویی ادامه داد: شاگرد ديگر آن حضرت كه در اشاعه فرهنگ اهل بيت(ع) بسيار موثر بود و تلاش كرد، زراره بن اعين است كه حافظه قوي و استعداد سرشاري داشت و موفق به حفظ حدود ۳۰ هزار حديث از امام باقر(ع) شد.
ارفع توضيح داد: آن حضرت به دليل آنكه شكافنده علوم بود و آگاهي كاملي نسبت به علوم مختلف داشت به باقرالعلوم ملقب شد.
پژوهشگر ديني يادآوردشد كه دو امام معصوم امام محمدباقر(ع) و فرزند بزرگوار ايشان امام جعفر صادق (ع) در روزگاري زندگي كردند كه به دليل شرايط حاكم بر آن زمان توانستند فرهنگ ناب محمدي (ص) و معارف اهل بيت(ع) را اشاعه دهند.
به گفته ارفع، در آن زمان به دليل موقعيت حاكم و درگيري بين بني اميه و بني عباس فرصت مناسبي فراهم شد تا اين دو امام بزرگوار نهايت استفاده را از فضاي باز سياسي به وجود آمده براي تربيت شاگردان شايسته بهره گيرند.
۲۱ مهرماه مصادف با هفتم ذي الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) بر تمامي شيعيان و عاشقان اهل بيت(ع) تسليت باد.

منبع:ایرنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین