عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق با حضور در هتل محل اقامت كاروان زائران قاليبافان كاشاني كه بافت فرش حرم مطهر ائمه عتبات را به عهده دارند، از آنها تقدير كرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضور در هتل محل اقامت كاروان زائران قاليبافان كاشاني كه بافت فرش حرم مطهر ائمه عتبات را به عهده دارند، از آنها تقدير كرد.

وي در اين جلسه خطاب به قاليبافان گفت: هر كار نيك و عمل صالحي را كه ما در دنيا انجام مي دهيم، محدود است به اين معني كه حدود كار مشخص است اما اگر انسان با خدا معامله كند يعني كار خود را متصل به قدرت نامتنهي پروردگار نمايد، كار او نيز هميشگي و ماندگار است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه افزود: اگر شما اين عمل صالحتان كه همان بافت فرش براي حرم ائمه است را با خدا و اهل بيت معامله كنيد و نيت تان خدمت به دين خدا باشد تا زوار روي اين فرش بنشينند و به عبادت و راز و نياز بپردازند، عملتان با قدرت بي نهايت خداوند جمع مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري خاطرنشان كرد: شما با خدا و اهل بيت معامله مي كنيد كه اهل كرمند و به همين دليل هم در دنيا هم در آخرت آثار آن را خواهيد ديد. خوشا به حالتان كه اين توفيق را داشته ايد و فرشي را بافته ايد كه قرار است اشك عاشقان اباعبدالله الحسين بر روي آن جاري شود. اين كار شما در دنيا و آخرت باعث عزت شماست.

نيمي از قالي ۶هزار متر عتبات بافته شد

مدير كاروان قاليبافان كاشاني از پيشرفت ۵۰ درصدي بافت شش هزار متر مربع فرش نفيس كاشان ويژه عتبات عاليات خبر داد.

شاكريان مدير كاروان قاليبافان كاشاني در گفتگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از پيشرفت ۵۰ درصدي بافت شش هزار متر مربع فرش نفيس كاشان ويژه عتبات عاليات خبر داد.

وي در ادامه افزود: اين ميزان فرش در چهار كارگاه خانه فرش كاشان، فرهنگسراي مهر، حسينيه سجاد راوند و حسينيه شهر مشكات از توابع اين شهرستان توسط ۵۰۰ نفر بافنده مجرب انجام مي‌شود.

مدير كاروان قاليبافان كاشاني خاطر نشان كرد: ۶ هزار متر مربع فرش در قالب ۲۵۰ تخته فرش در ابعاد كناره و قاليچه تا فرش ۶۰ متر مربعي با استفاده از بهترين و مرغوب‌ترين نوع خامه بهاره كرمانشاه و خامه هاره سيرجان و با رنگ گياهي بافته مي‌شود.

وي هزينه بافت اين ميزان فرش را بيش از ۱۲ ميليارد تومان اعلام و عنوان كرد: از اين ميزان هزينه كه به طور كامل توسط خيري تأمين مي‌شود، بيش از ۹ ميليارد تومان آن هزينه اجرت بافت و مابقي براي تهيه رنگ و مواد اوليه هزينه شده است.

شاكريان عنوان كرد: برخي از بافندگان فرش به دليل نذر، از دريافت دستمزد خودداري و دستمزد آنان در صندوقي جمع‌آوري و براي بافندگان نيازمند هزينه مي‌شود.

مدير كاروان قاليبافان كاشاني همچنين از دعوت توليت آستان مقدس امام حسين(ع) از ۵۰۰ نفر از قاليبافان كاشاني به عتبات عاليات خبر داد و گفت تا كنون نيمي از اين قاليبافان به عتبات عاليات اعزام شده اند.







منبع:حج

211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین