عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات؛
سایت مرکز تخصصی نماز در راستای پاسخگویی به سؤالات و شبهات مخاطبان عرصه نماز با رویکرد پژوهشی در فضای مجازی راه‌اندازی شد.

عقیق: کمبود کار فرهنگی و مبنایی پیرامون نماز و معارف نماز و در قالب روش‌های نوین تحقیقی و تبلیغی موجب کاهش اهمیت نماز در میان جامعه و جوانان و در نتیجه افزایش فساد و کم توجهی به دین در فرد و جامعه شده است.

از سوی دیگر اهمیت نماز در ایجاد فضائل و مکارم اخلاقی فردی و اجتماعی و تأثیر  شگرف آن در سعادت یا شقاوت یک جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، دین مبین اسلام تأکید ویژه‌ای بر نماز دارد به گونه‌ای که نماز تنها فریضه‌ای است که در هیچ حالتی ترک نمی‌شود و آن را راه معراج مومن و بازدارنده از فحشا و منکر معرفی می‌کند، از این‌رو مرکز تخصصی نماز برای نهادینه ساختن فرهنگ نماز و نمازخوانی و تحقیق و پژوهش پیرامون نماز تأسیس شد.

به همین منظور مرکز تخصصی نماز در راستای شناسایی و جذب نیروی‌های مستعد، تربیت استاد و کارشناس در موضوع نماز، تبلیغ و تدریس تخصصی پیرامون نماز، تحقیق و پژوهش در موضوع نماز و پیرامون آن، واکاوی اسرار و آثار و برکات نماز، آسیب شناسی نمازخوانی در جامعه، تدوین طرح و برنامه برای نهادینه سازی فرهنگ نماز و نمازخوانی و ایجاد و اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته است.

یکی از اقدامات قابل توجه مرکز راه‌اندازی سایت مرکز تخصصی نماز به آدرس اینترنتی http://namaz.namaz.ir است.

علی اصغر رمضانی مدیر سایت با بیان اینکه با رویکرد تحلیل محتوای پژوهشی سایت مرکز تخصصی نماز راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: سعی خواهیم کرد در آینده نزدیک به مبحث آموزش نماز نگاهی جدید داشته باشیم.

وی با اشاره به آیتم‌های مختلف سایت مرکز تخصصی نماز، افزود:  آثار و اسرار نماز، آداب نماز، روایات نماز، آیات نماز، نماز اولیا و ابرار، نماز و خانواده، شیوه‌های دعوت، پرسش و پاسخ، کتابشناسی نماز، داستان‌های نماز، آموزش نماز و مسجد از آیتم‌های موجود در سایت است که علاقه‌مندان می‌توانند بر حسب نیاز خود از آن استفاده کنند.

رمضانی با بیان اینکه در آینده نزدیک بخش پرسش و پاسخ به صورت آنلاین به فعالیت خواهد پرداخت، اظهار داشت: پرداختن به مباحثی نظیر روانشناسی و جامعه‌شناختی نماز در بعد فردی و خانواده و اجتماع، همچنین مقالات و آموزش مجازی مرتبط با موضوع نماز جز برنامه‌های آتی سایت است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارتباط با واحد پرسش و پاسخ مرکز به آدرس اینترنتی porseshnamaz@yahoo.com مراجعه کنند و یا از طریق ایمیل markazenamaz@yahoo.com با مرکز تخصصی نماز در ارتباط باشند.

منبع: فارس

پایان پیام/211002


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین