عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مومن تصمیم می گیرد عمل نیکی انجام دهد. اگر انجام ندهد خدا او را به همین تصمیم و نیت که داشت یک حسنه می دهد ، اگر انجام دهد ده برابر در نامه عملش نوشته می شود

عقیق:پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مومن تصمیم می گیرد عمل نیکی انجام دهد. اگر انجام ندهد خدا او را به همین تصمیم و نیت که داشت یک حسنه می دهد ، اگر انجام دهد ده برابر در نامه عملش نوشته می شود و چنانچه شخصی تصمیم گناهی می گیرد چنانچه آن عمل از او سر نزد به واسطه تصمیم و نیتش چیزی برایش ثبت نمی شود اگر نیت را به مرحله عمل رساند و کار زشت را انجام دهد، باز هفت ساعت او را مهلت می دهند.

فرشته ای که در طرف راست و متصدی کارهای نیک است به آن یک که در طرف چپ قرار دارد و مامور ثبت اعمال زشت است می گوید: ثبت نکن شاید کار نیکی انجام دهد که این عمل زشت را برطرف نماید؛ زیرا خداوند می فرماید: کارهای نیک گناهان را می زداید یا ممکن است استغفار کند.

اگر در این هفت ساعت بگوید: استغفر الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب و الشهاده العزیز الحکیم الغفور الرحیم ذالجلال و الاکرام در نامه عملش ثبت نمی شود، هرگاه هفت ساعت گذشت نه کار نیک انجام داد و نه استغفار کرد، همان فرشته متصدی گناه می گوید: این گناه را در نامه عمل این بدبخت محروم بنویس.


پی نوشت:

پند تاریخ 4  به نقل از وسایل الشیعه

منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
بنازم به خدا که برای گناه انقدر بخشنده است پس چرا بعضی از ما آدما از خدا یاد نمی گیریم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین