عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: در اين ايام و با توجه به مناسبت‌هاي پيش رو استقبال زائران افزايش خوبي پيدا كرده و پيش بيني مي‌شود بيش از ۴۰ هزار زائر ايراني در ايام عرفه در عتبات عاليات حضور يابند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حجت الاسلام والمسلمين شيخ مهدي كربلايي نماينده آيت الله سيستاني و توليت حرم امام حسين(ع) ديدار كرد.

وي ضمن تبريك پيشاپيش اعياد قربان و غدير از همكاري توليت آستان حضرت امام حسين(ع) با بعثه مقام معظم رهبري تقدير كرد.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري در ادامه با ارائه گزارشي از فعاليت بعثه مقام معظم رهبري، حج و زيارت و شركت شمسا براي روز عرفه گفت: جمع موجود تمام توان خود را به كار گرفته است تا زائران حسيني بتوانند در اين روز حظ و بهره لازم را برده و سرشار از معنويت به كشور بازگردند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: در اين ايام و با توجه به مناسبت‌هاي پيش رو استقبال زائران افزايش خوبي پيدا كرده و پيش بيني مي‌شود بيش از ۴۰ هزار زائر ايراني در ايام عرفه در عتبات عاليات حضور يابند.

وي ادامه داد: زائران ايراني با توجه به حجم گسترده زائرين ديگر كشورها و همچنين عربي بودن مراسم‌هاي حرم نمي‌توانند از آن بهره گيرند و بسيار مشتاق هستند تا از برنامه‌ها و مراسم‌هاي مذهبي و سينه زني بعثه مقام معظم رهبري استفاده نمايند.

حجت الاسلام والمسلمين اسكندري گفت: بعثه مقام معظم رهبري با حمايت‌ها و همكاري‌هاي خوب حضرتعالي و مجموعه آستان مقدس امام حسين (ع) برنامه‌هاي ويژه اي براي زائران ايراني در نظر گرفته است.

وي در ادامه از توليت آستان مقدس امام حسين (ع) خواست با توجه به توسعه حرم و همچنين راه اندازي صحن حضرت زينب (س) جايگاه ويژه اي براي اجراي مراسم در مناسبت‌هاي مختلف براي زائران ايراني اختصاص يابد.

همچنين نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تفاهم جلسات قبل مبني بر ثبت هيئت‌هاي ايراني براي حضور ويژه در مراسم عاشورا و اربعين حرم مطهر گفت: در اين زمينه نيز رايزني خوبي را با هيئت‌ها آغاز كرده ايم و در آينده اي نزديك با همكاري آستان امام حسين (ع) آن را به پايان خواهيم رساند.

لازم به ذكر است در اين جلسه حجت الاسلام والمسلين اسكندري كتاب مجموعه مقالات كنگره مهدويت و آينده جهان را به حجت الاسلام والمسلمين كربلايي اهدا كرد.

در اين جلسه همچنين حجت الاسلام والمسلمين كربلايي با تقدير از برنامه‌ها و هديه نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: قرار است صحن حضرت زينب براي برگزاري مراسمات رسمي همچون نماز عيد، دعاي كميل، دعاي عرفه و… باشد و بدين ترتيب با هماهنگي مي‌توان اين مكان را ساعتي در اختيار زوار عراقي و ساعتي در اختيار زوار ايراني قرار داد.

خاطرنشان مي‌سازد در اين جلسه قاسمي سرپرست حج و زيارت عراق، طهراني مدير عمليات شركت شمسا و حجت الاسلام شهيدي حضور داشتند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین