عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
با حضور انبوه زائران و مجاوران؛
در این مراسم كه در رواق امام خمینی (ره) حرم منور رضوی برگزار شد، مداحان در رثای شهادت مظلومانه جواد الائمه (ع)، مرثیه سرایی كردند و هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ، شهادت این امام همام را به پدر بزرگوار آن حضرت، امام هشتم (ع) تسلیت گفتند.
مراسم شب شهادت امام جواد (ع) حرم منور رضوی برگزار شد

عقیق: مراسم شب شهادت نهمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی،جواد الائمه (ع) شنبه شب در حرم منور رضوی با حضور انبوه زائران و مجاوران این مكان قدسی برگزار شد.

در این مراسم كه در رواق امام خمینی (ره) حرم منور رضوی برگزار شد، مداحان در رثای شهادت مظلومانه جواد الائمه (ع) ،مرثیه سرایی كردند و هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ، شهادت این امام همام را به پدر بزرگوار آن حضرت، امام هشتم (ع) تسلیت گفتند.

شركت كنندگان در این مراسم همچنین با سینه زنی و عزاداری گوشه هایی از عشق و ارادت خود به نهمین امام شعیان جهان را به نمایش گذاشتند و در سوگ شهادت آن حضرت اشك ماتم ریختند.

در این مراسم عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تسلیت شهادت امام نهم شیعیان جهان گفت: امام جواد (ع) در زمان طفولیت به امامت رسیدند و در شرایط سختی رهبری امت اسلامی را بر عهده گرفتند.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی افزود: در دوران امامت حضرت جواد (ع) شیعه در حساس ترین و خطرناك ترین مرحله از حیات سیاسی- فكری خود و در ضعیف ترین موقعیت به سر می برد.

وی اظهار داشت: در شرایطی كه دشمنان به طفولیت امام جواد (ع) اشكال گرفته بودند و شبهات ایجاد شده از سوی فرقه های مختلف درباره مكتب شیعی، شیعیان را متحیر كرده بود، آن حضرت برغم سن كم خود، پیروان مذهب تشیع را از حیرت و سردرگمی نجات دادند و هجمه های دشمنان را خنثی كردند.

وی گفت: در چنین وضعیتی شیعه با رهبری حضرت امام محمدتقی، جواد الائمه (ع) توانست تمامی تهدیدها و خطرات سهمگین موجود را پشت سر بگذارد و با جلوه ای بیشتر و همت بلندتری مسیر خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینكه امام رضا(ع) ، وجود جواد الائمه را مایه بركت شیعیان دانستند، افزود: آن امام همام در اقدامی ارزشمند به رغم سن كم خود تربیت شاگردانی را برعهده گرفتند كه هر یك به نوبه خود در گسترش مكتب شیعی نقش بسزایی داشتند.

بر پایه این گزارش؛ مراسم شب شهادت امام محمد تقی(ع) همچنین در برخی از اماكن مذهبی شهر مقدس مشهد و شهرستانهای استان خراسان رضوی برگزار شد و شركت كنندگان در مصیبت شهادت این امام همام به عزاداری پرداختند.

آیین های سوگواری شهادت امام جواد (ع) همچنین فردا یكشنبه نیز در حرم منور رضوی و اماكن مذهبی شهر مقدس مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان برگزار خواهد شد.

به این مناسبت حرم منور رضوی سیاه پوش شده و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نصب پلاكارتها و پارچه نوشته هایی در اماكن عمومی و كسب و كار و ادارات و سازمانهای دولتی ، شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفته اند.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین