عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی از ساخت یک سرود خیابانی ویژه به مناسبت گرامیداشت سالروز 13 آبان توسط یک گروه از هنرمندان دانش آموز خبر داد.
عقیق: حسین دلاوری در گفتگویی درباره فعالیت‌های اخیر خانه سرود انقلاب اینگونه گفت: ساخت یک سرود انقلابی را در دست کار داریم. این اثر که ترانه آن توسط محمد مهدی سیار سروده شده به نوعی یک قطعه حماسی است که روز 13 آبان ماه توسط گروهی از دانش آموزان و اعضای کانون‌های مساجد اجرا می شود. این قطعه موسیقایی با هدف نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی و در راستای نفی فرهنگ غربی ساخته خواهد شد که هنوز در مرحله سرایش ترانه است و به زودی کار آهنگسازی و تولید آن آغاز می شود.
 
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های خانه سرود انقلاب اسلامی در حوزه تولید آثار موسیقایی گفت: با مذاکراتی که صورت گرفته است به زودی یک قطعه موسیقی کرال با تکخوانی حامد زمانی در موضوع وهابیت ساخته می شود که با توجه به کارهای قبلی این خواننده در موسیقی پاپ این اثر با حال و هوای کرالی که دارد از جمله آثار متفاوت حامد زمانی به حساب می آید که برای این خواننده تجربه ارزشمندی است.
 
دلاوری ادامه داد: موضوع وهابیت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید جدی تر از اینها به آن توجه کرد و در مبارزه با ترویج این فرقه ضاله اقداماتی را انجام داد. خانه سرود انقلاب اسلامی هم به سهم خود برنامه هایی را در این حوزه برنامه ریزی کرده است که یکی از آنها تولید نمآهنگ ها و آثار موسیقایی خواهد بود که در اولین گام حامد زمانی خوانندگی یک قطعه موسیقایی با این موضوع را به عهده خوهد داشت.
 
مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فعالیتهای آینده این نهاد فرهنگی هنری تصریح کرد: با توجه به تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش محافل موسیقایی که در جهت تولید آهنگ های ارزشی و متعالی گام بر می دارند ما نیز تلاش کردیم که بر طبق این فرمایشات ارزشمند برنامه ریزی هایی برای گسترش فعالیتهای موسیقایی کانون های مساجد و گروههای سرود مدارس سراسر کشور انجام دهیم که برگزاری محفل "آوای نور" به مناسبت هفته دفاع مقدس در میدان امام حسین(ع) یکی از این اقدامات بود که خوشبختانه با استقبال قابل توجه شهروندان تهرانی نیز مواجه شد.
 
وی با بیان اینکه به زودی برنامه هایی برای اجرای محفل "آوای نور" در شهرهای دیگر هم مد نظر قرار گرفته است، از اجرای برنامه های این چنینی با حال و هوای ایام سوگواری ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: طی اقدامات انجام گرفته به زودی برنامه دیگری شبیه به محفل "آوای نور" ویژه ماه محرم و صفر تولید می شود که به زودی جزییات آن اعلام می شود.
 
دلاوری گفت: سرود یکی از موضوعات بسیار مهمی است که تاثیر خود را در جریان 8 سال دفاع مقدس نشان داد بنابراین وقتی در این برهه زمانی توانسته خودی نشان دهد پس در جریان جنگ نرم هم می تواند با استفاده از دانش موسیقایی در ایجاد تهییج و انتقال آموزه های دینی به نسل امروز نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند اما این نقش زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که همه دستگاه‌های فرهنگی به کمک رفع این شکاف نسلی بیایند و از سرود انقلاب که هنر بومی سرزمین ماست حمایت کنند.
 
مدیر خانه سرود انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: وقتی حزب الله لبنان می تواند با سرود تاثیر زیادی در جریان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بگذارد ما هم باید این کار را بکنیم و از این ظرفیتی که در اختیار داریم استفاده نکنیم. خانه سرود انقلاب اسلامی تاسیس شده که در جهت احیای سرود انقلاب گام هایی را بردارد. در این راه هم برنامه هایی دارد که یکی از آنها اجرای سرودهای خیابانی توسط دانش اموزان و اعضای مساجد است. خوشبختانه کارهای مطالعاتی در این زمینه هم آغاز شده و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه تشکیل این گروه های سرود خواهید بود.


منبع: رجا نیوز
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین