عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
در پرتو شناخت صحیح و واقع بینانه همسران از وظایف زناشویی، طرز تفکر و خواسته های یکدیگر خانواده پویا، سالم و باصفا می شود و بدین سان بستر مناسب برای تربیت فرزندانی صالح فراهم می شود.
عقیق: کتاب همسرداری، آیت الله امینی با توجه به ضرورت اجتماعی، مشکلات و مسائل زناشویی با بهره گیری  از آیات و روایات و رفتارهای اجتماعی  راهکارهای لازم برای سلامت خانواده را ارایه داده است.
 
ارایه راهکارهای عملی و کاربردی به زبان ساده و شفاف، نقل داستان های واقعی برای عبرت پذیری، ارایه برخی آمارهای رسمی و بیان سخنان اندیشمندان به عنوان شاهد از ویژگی های این کتاب است.
 
نویسنده پیرامون  یک موضوع واحد با مخاطب قرار دادن مردان و زنان نکات لازم و توصیه های راهبردی را برای هرکدام جداگانه بیان می کند به گونه ای که آقا دامادها و عروس خانم ها احساس می کنند که دردودل های آنان بیان می شود.
 
مؤلف نجات از سرگردانی و بی پناهی، ارضای غریزه جنسی و تداوم نسل را از اهداف فرعی ازدواج برشمرد و تعاون و همکاری یکدیگر در تقرب به سوی خداوند و دوری از گناه را هدف اصلی ازدواج بیان کرد.
 
شناخت یکدیگر و فراگرفتن آیین همسرداری در این کتاب به عنوان نخستین وظیفه زن و شوهر آمده و در همین راستا مباحثی همچون شوهرداری، ضرورت محبت، احترام به یکدیگر، پرهیز از شکایت های بی فایده و آزاردهنده، تاکید بر سپاسگذاری و حفظ حجاب اسلامی مطرح شده است.  
 
مردان بدبین، زنان بدبین، قهر نکنید، به پیشرفت شوهرت کمک کن، مراقبت از همسر، مراقبت از شوهر، دل جویی از همسر، رضایت شوهر یا مادر، هزینه های خانواده، زن و توقعات بی جا، مهمان داری، تربیت فرزند، تغذیه و بهداشت کودک، نظافت در خانه، منزل مرتب و طلاق از جمله سرفصل های کتاب همسرداری است.
 
تعریف و تمجید از مرد در غیاب همسر، دفاع از شوهر در برابر بدگویی های دیگران، با ادب سخن گفتن، توجه به همسر حتی در مهمانی ها، استقبال گرم در هنگام ورود همسر، سازش با خانواده مرد، ترجیح دادن رضایت شوهر بر مادر، حفظ عفاف و پرهیز از گرم گرفتن با نامحرمان، فراهم ساختن بستر مناسب برای رشد علمی و معنوی شوهر، سازگاری با شغل و گذشت از اشتباهات جزیی و غیر مهم از جمله توصیه های نویسنده به عروس خانم ها است.
 
محبت به زن، گوش ندادن به سخنان خانوداه، پرهیز از بدبینی، چشم پوشی از غیر همسر، داشتن سرگرمی های مناسب و سالم، کمک کردن در بچه داری، زود آمدن به منزل و پرهیز جدی از کتک زدن همسر از توصیه های لازم نویسنده  به آقا داماد ها است.
 
آیت الله امینی در کتاب همسرداری خودخواهی و خود پسندی را بزرگترین مانع حل اختلافات خانوادگی دانست و توصیه کرد تا زنان و مردان عیوب خود را هم در نظر بگیرند و بدانند که هیچ فردی از عیب و نقص در امان نخواهد بود بنابراین زن و شوهر بدون تعصب و خودخواهی مانند یک قاضی با انصاف موارد اختلاف را با هم حل کنند.
این کتاب 305صفحه ای از سوی بوستان کتاب به چاپ رسیده است.


منبع: جام نیوز
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین