عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
گزارش هیئت هفتگی مهدی جان با سخنرانی حجت الاسلام نمازی و مداحی مهدی ارضی
از معجزات علی بن موسی الرضا این است که تا اول حدیث سلسله الذهب را میخوانی همه شیعیان مابقی را با تو همخوانی میکنند، این حدیث مثل سوره ی توحید است که...
عقیق: مراسم هفتگی هیئت مهدی جان با سخنرانی حجت الاسلام دکتر نمازی و مداحی حاج مهدی ارضی برگزار شد.

گزیده از سخنان حجت الاسلام نمازی را میخوانید:

*دروغ حرام است مگر چند جای خاص که شما نتوانید توریه، تقیه و سکوت کنید، موارد استثناء از آنها برای آشتی دادن افراد است، حفظ اسرار در جنگ، حفظ آبروی مومن است.

*امام رضا می فرماید: دوست نمیدارد ما را کافر، ومومن نمیتواند مومن باشد و دشمن ما باشد. افراد مامون با نهایت احترام به دنبال امام رضا آمدند و بی احترامی نکردند، علویون خیلی خوشحال شدند که امام رضا میخواهد ولیعهد بشود، اما حضرت تمامی نزدیکان خود را در خانه جمع میکند و می گوید وقتی من رفتم بلند گریه کنید.

*به امام رضا میگفتند: یا امام رضا الحمدالله که حکومت  بدست شما اهل بیت رسید، گفت: خیر این طور نیست،  می روم به جایی که در غربت جان میدهم و در کنار هارون ملعون دفن خواهم شد، مامون دست داد که حضرت را از راه کوفه و قم نیاور به مرو، ولی به صورت مخفیانه هم نیاور. ایشان را اکرام کن، در نیشابور 14هزار نفر عالم ربانی قلم بدست منتظر حضرت بودند، حدیث غدیر توسط 1200 نفر نقل شده است، ولی حدیث سلسله الذهب توسط 14 هزارنفر نقل شده است.

*از معجزات علی بن موسی الرضا این است که تا اول حدیث سلسله الذهب را میخوانی همه شیعیان مابقی را با تو همخوانی میکنند، این حدیث مثل سوره ی توحید است که حتی بچه ی سه ساله هم آن را حفظ است، امام خمینی(ره)فرمود: سوره ی توحید شناسنامه ی خداست، عرفا در تفسیر سوره ی توحید مانده اند، حدیث سلسله الذهب بسیار حدیث سنگینی است اما امام اراده کرده است مردم آن را حفظ شوند.

*چرا به امام حسن یا امام حسین  نمی گویند غریب الغربا، در بین انبیاء به حضرت نوح غریب میگویند، چون بین اهل و عیالش هم تنها بود، امام رضا هر دفعه از پیش مامون می آمد میگفت خدایا جان رضایت را بگیر، وقتی حکم ولایت عهدی را از مامون گرفت یکی ازعلویون خاص به امام گفت: خدا را شکر بالاخره حکومت به شما رسید، امام فرمود: دهانت را ببند این حکومتی که ما میخواستیم نیست، این ظلم به ما اهل بیت است. حتی یاران خاص امام رضا هم نمی دانستند امام رضا به خراسان برای چه چیزی آمده است، امام رضا برای مهدی فاطمه آمد خراسان، برای پشتیبانی از قیام حضرت مهدی آمد و امام رضا از غربت بیرون خواهد آمد. چون الآن هم امام رضا غریب است، الان ما نمیدانیم چرا از مدینه به خراسان آمده است.

*به این موضوع فکر کنیم چرا امام رضا غریب الغرباست، امام رضا چه دیدگاهی داشت که از مدینه به خراسان آمد؟ وظیفه ماست که به اندازه توانمان علی بن موسی الرضا را از غربت بیرون بیاوریم، زمانی که حکم  ولیعهدی را بدست گرفت اشک می ریخت و علویون نزدیک به امام رضا فکر میکردند که امام اشک شوق می ریزد و به او تبریک می گفتند ولی امام مرگ خود را از خداوند خواستار بود.

 

صوت مداحی حاج مهدی ارضی


دانلود


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
0
3
السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین