عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: عملکرد مناسب روحانیون مردم را به اسلام مشتاق‌تر می‌کند.

عقیق: حجت الاسلام رضا خدری در جمع طلاب مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج به جایگاه ویژه روحانیون اشاره کرد و اظهارداشت: روحانیون نقش بسیار مهمی در جامعه دارند و اگر روحانیت در جامعه نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر جامعه می آمد و چه کسی متکفل دین مردم می‌شد؟

وی اضافه کرد: برخی از تاثیرات یک روحانی و یک طلبه به صورت غیر محسوس است و لو اینکه خود مردم و طلبه آن را حس نکند اما تاثیر آن به طور کلی در جامعه خود به خود ظهور می یابد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: مسیری که شما انتخاب کردید از حیث شرافت و قداست شریف‌ترین و مقدس‌ترین شغل و مسیر است و این همان مسیری است که انبیا و اهل بیت به ما معرفی کرده اند.

وی افزود: انبیا و اهل بیت مربی و معلم انسان ها بودند و سعی آنها در پرورش روح و جان انسان ها بوده است؛ هر انسانی که نیت می کند و در زندگی شغلی را برمی گزیند و از آن شغل خدمتی را برای جامعه، خانواده و خلق انجام می‌دهد، و انسان را به مسیر تعالی برساند مسیر عبادت الهی محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: اگر شخص این فکر را در ذهن خود داشته باشد که این کار برای خدا و خلق آن انجام می دهد، این کار، کار ارزشمندی می باشد.

سنجش فضیلت شغل نزد خداوند در کیفت خدمت به مردم است

حجت الاسلام خدری در ادامه به سنجش فضیلت شغل نزد خداوند اشاره کرد، و بیان داشت: در پیش خداوند درجه شغل و خدمتی که انجام می شود با کمیت و آن درجه ای که پیش مردم است متفاوت است؛ کسی که خدمتی هر چند کم به خلق انجام می دهد در پیش خداوند ملاک آن با کیفیت سنجیده می شود و نه با کمیت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: جوانی که با یک روحانی مواجه می‌شود، زمینه جذبش مهیا می شود اما اگر ما شرایط و لوازم را به لحاظ اخلاقی و علمی نداشته باشیم مردم از ما و اسلام متنفر می شوند و این نتیجه ای است که به صورت قهری در جامعه ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: اگر ما رعایت کنیم مردم مشتاق اسلام می شوند و روحانیت در بین مردم نیز محبوبیت بیشتری پیدا می کند چون پرچم اسلام و علم اسلام به دست روحانیت است.

حجت الاسلام خدری گفت: شخصی که می خواهد درجه حجت الاسلام و المسلمین را داشته باشد این شخص باید هم به لحاظ علمی و هم از لحاظ عملی و اخلاقی به یک جایگاه مطلوب و قابل قبول رسیده باشد.


منبع: مهر

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین