عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
عقیق: امروز (23 ذی‌القعده) بنا به روایتی روز شهادت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بوده و بر اساس نقل قول محدثان، روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است.

   زیارت آن حضرت در جایگاه والایی قرار دارد، تا جایی که جواد الائمه(ع) ثواب زیارتی پدر بزرگوارش را بالاتر از ثواب زیارتی امام حسین(ع) دانسته و می‌فرماید: زیارت پدرم افضل است، زیرا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را همه مردم زیارت مى‌کنند؛ اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمى‌کنند.

   شاید دلیل این فرمایش امام این باشد که آن زمان انشعاباتی در شیعه رخ داده بود و برخی از جمله اسماعیلی‌ها در امام کاظم(ع) توقف کرده (واقفیه) و امامت امام رضا(ع) را انکار می‌کردند. این در حالی است که امام موسی کاظم(ع) فرمودند: «هرکس قبر فرزندم علی را زیارت کند، برای او هفتاد هزار حج مقبول نوشته می‌شود؛ و هم‌چون کسی است که خداوند متعال را در عرش زیارت کرده است.» (الأمالی للصدوق، المجلس الخامس و العشرون‏، ص121)

 در واقع، زیارت امام معصوم یک سفر کامل معنوی است و اگر کسی با شرایط خاصی که در مناسک زیارت بیان می‌شود، بارگاه معصوم را زیارت کند، در هر قدمی که برای زیارت برمی‌دارد، به رشدی معادل رشد یک حج مقبول نائل می‌شود. قطعاً شرط تحقق این امر، شناخت و معرفت حقیقی امام است و این شناخت در پیروی از سیره آن انفاس نورانی تجلی می‌کند.

   به مناسبت فرا رسیدن 23 ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) کلیپ صوتی زیبایی با صدای عبدالرضا هلالی از مداحان اهل‌بیت(ع) منتشر می‌شود:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0
خيلى خوب بود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین