عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
وزن اين ضريح مطهر ۲۱ تن است كه طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته پايان امسال عمليات ساخت به اتمام مي‌رسد.علاوه بر ساخت ضريح درب‌هاي حرم مطهر هم ساخته شده كه در اين زمينه هشت درب كوچك و چهار درب بزرگ هم ساخته شده است.
عقیق:  حجت‌الاسلام لاجوردي مدير كارگاه ساخت ضريح امامين عسكرين (ع) در بازديد شهردار قم از اين كارگاه گفت: پس از حمله گروه‌هاي تروريستي به بارگاه منور امام هادي (ع) و امام حسن عسكري (ع) در سامرا و تخريب ضريح مطهر اين دو امام عمليات ساخت ضريح مطهر آغاز شد.

وي تصريح كرد: براي احداث اين ضريح از ۱۱ تن چوب ساج استفاده شده كه چوب بسيار مقاوم و محكمي است كه توسط هنرمندان ايراني عمليات احداث آغاز شده است.

حجت‌الاسلام لاجوردي تصريح كرد: همچنين ۵۰۰ كيلوگرم مس، ۴ تن نقره و ۷۰ كيلوگرم هم طلا براي احداث ضريح به كار رفته است.

مدير كارگاه ساخت ضريح امامين عسكرين (ع) گفت: تمامي كارها از جمله، نجاري، منبت كاري، قلم‌زني، ساخت سازه و طراحي اوليه توسط هنرمندان ايراني صورت گرفته است.

وي عنوان داشت: وزن اين ضريح مطهر ۲۱ تن است كه طبق برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته پايان امسال عمليات ساخت به اتمام مي‌رسد.

حجت‌الاسلام لاجوردي گفت: علاوه بر ساخت ضريح درب‌هاي حرم مطهر هم ساخته شده كه در اين زمينه هشت درب كوچك و چهار درب بزرگ هم ساخته شده است.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وحید
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
0
1
ان شائ الله هر چه سریع تر ضریح با شکوه این دو امام معصوم به اتمام برسد و با عزت و شور نقوی وعسکری این ضریح زیبا رو مثل ضریح امام حسین بر دوش مردم ولایتی ایران به قبله گاه هفتممان سامرا منتقل کنیم و این را بدانیم برای ما شیعیان هیچ تفاوتی بین امام حسین و امام هادی و امام عسکری وجود ندارد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین