عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
اولین مراسم دعای کمیل در مدینه برگزار شد
مراسم دعای کمیل با تلاوت كلام الله توسط محمدرضا پورزرگري آغاز شد، قاري دعاي كميل محمد رضا غلامرضا زاده بود. در این مراسم، میثم مطیعی و حمید رمضانپور به مدح و منقبت رسول الله و ائمه مظلوم بقيع پرداختند.
عقیق: مراسم معنوي دعاي كميل با حضور شكوهمند موحّدان و عاشقان حضرت معبود و زائران ايران اسلامي در جوار مسجد شريف نبوي‌«ص» و در كنار قبرستان بقيع برگزار شد.

اين مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر، رئيس سازمان حج و زيارت، رسولي محلاتي سفير جمهوري اسلامي ايران در عرببستان، نمايندگان بيوت مراجع عظام تقليد و بيش از بيست هزار زائر ايراني با نظم و يكپارچگي خاصي برگزار شد.

مراسم دعای کمیل ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه به وقت محلي با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد
توسط محمدرضا پورزرگري آغاز شد، قاري دعاي كميل محمد رضا غلامرضا زاده بود. در این مراسم، میثم مطیعی و حمید رمضانپور به مدح و منقبت رسول الله و ائمه مظلوم بقيع پرداختند.

در اين مراسم باشكوه زائران به سالخوردگان، كمك مي‌كردند، جانبازان دفاع مقدس هم در كنار حرم پيامبر (ص) و ائمه بقيع، دعاي كميل را زمزمه كردند و به ياد همرزمان شهيدشان اشك ريختند.

دعاي كميل زائران ايراني در مدينه با هماهنگي مقامات سعودي و حضور پليس اين كشور برگزار مي‌شود و در طول برگزاري اين مراسم با شكوه، خيابان‌هاي اطراف مسجد النبي (ص) مسدود شده و تنها زائران ايراني اجازه حضور در اين منطقه را داشتند.

زائران ايراني در حج امسال چهار نوبت در بين‌الحرمين دعاي كميل مي‌خوانند كه دومين مراسم، هفته آينده در بين‌الحرمين برگزار مي‌شود و دو نوبت ديگر بعد از موسم حج و بازگشت حجاج مدينه بعد از مكه برپا خواهد شد.

در حاشيه مراسم دعاي كميل مدينه

* جانبازاني كه در قالب كارواني ويژه به حج مشرف شده‌اند، همگي در كنار يكديگر در بين‌الحرمين حضور يافته بودند تا حتي وقتي مي‌خواهند نواي يا رب يا رب را زمزمه كنند، با هم باشند.

* زائران ايراني در پايان اين مراسم در اقدامي زيبا، فضاي بين‌الحرمين را جارو و نظافت كردند.

* نيروهاي پليس سعودي از ساعت‌ها قبل از مراسم در اين محدوده حضور يافته و در اين محدوده مستقر شده بودند. البته اين تدابير همه ساله به منظور جلوگيري از مشكلات احتمالي به هنگام برگزاري دعاي كميل اتخاذ مي‌شود.

* برخي زائران ايراني از فرصت پيش آمده در كنار بقيع استفاده كرده و در پشت درهاي بسته اين قبرستان به خواندن دعا، زيارت و نيايش با پروردگار پرداختند.

* نظم كاروان‌ها و زائران ايراني بيش از هر موضوع ديگري در اين مراسم مورد توجه بود.

* زائران ايراني در پايان مراسم در اقدامي زيبا، فضاي بين الحرمين را جارو و نظافت كردند.

گزارش تصویری






















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
1
7
خدايا روزي ماهم بكن به مدينه ومكه برويم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین