عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
بنی فاطمه،هلالی،حسینخانی و علیمی در یادواره شهدا در محله مهرآباد جنوبی
ما اشتباه کردیم برای شهدا خرما خیرات کردیم باید شیرینی خیرات میکردیم، در مکتب سیدالشهدا شهید زنده است و نزد خدا روزی میخورد...
عقیق: مراسم یادواره 560 شهید محله مهرآباد جنوبی با همکاری مکتب الثقلین و هیئت یازهرا در مسجد امام باقر برگزار شد.

در این مراسم که با تاخیر شروع شد، پیش از منبر، پدر شهید احمدی روشن به سخنرانی پرداخت و نکاتی را درباره شهادت و اهمیت آن و جایگاه شهدا در انقلاب اسلامی گفت. پس از آن حجت الاسلام سید احمد دارستانی سخنرانی کرد و مادحین اهل بیت حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی حسن حسین خانی، حاج ابراهیم رحیمی و سید علی مومنی به مرثیه سرایی پرداختند.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام دارستانی را میخوانید:

*باید از خانواده شهدا پرسید چه کارکردید خدا مشتری جنس شما شد؟ شما چه کردید که خدا راضی شد شما هم مثل سید الشهدا پدر شهید باشید؟ چه شد که خداوند راضی شد فرزندان شما شبیه علی اکبر بشوند؟ خداوند به این راحتی ها راضی نمی شود که هرکسی شبیه این بزرگان شود. 1400سال شیعه تلاش کرد تا این فضا به وجود آمد، ای خانواده های شهید خاطرات شهدا را برای ما بگویید، خواندن زندگی شهدا آدم را مست میکند، یک سالی دهه اول محرم در سیرجان بودم کتاب زندگی شهید همت بدست من رسیده بود. شبی یکی دو صفحه از آن میخواندم. آنقدر احساس طراوت و پاکی میکردم  که به خودم میگفتم اگر امشب به محضر امام زمان برسم حق من است.

*شهدا اول خوب زندگی کردند و بعد خوب شهید شدند. شهرستان ملایر یک روستانی دارد به نام حسین آباد، چندین سال پیش در ماه مبارک آنجا بودم. در صف اول نماز پیرمردی می نشست. در روستا به خانواده شهدا سر میزدیم در خانه ای را زدیم وارد شدیم کرسی داشتند. از بس این لحاف مندرس بود که من روی پای خود آن را نگذاشتم دیدم از در همان پیرمرد وارد شد. تازه مطلع شدم او پدر شهید است، این پدرشهید یک فرزند داشت به اسم غلامرضا که در جبهه شهید شده است، گریه ام گرفت از این که این پدرشهید تمام دار و ندار خود را داده است ولی محتاج کمک مردم برای امرار معاش است. پدر شهید گفت: گریه نکن سید من یک غلامرضا داشتم اگر هزار غلامرضای دیگرداشتم آن را فدای علی اکبر امام حسین میکردم.

*شهید مهدی زین الدین وقتی از جبهه برمیگشت خانه، مادرش از او می پرسید در جبهه چه غذایی می خورید؟ میگفت آبگوشت ماهی، بعد ها فهمیدند که نان های کپک زده را رودخانه می شستند و میگفتند آبگوشت ماهی میخوریم اما پای اصول می ایستاند.

*ما اشتباه کردیم پیکر شهدا را در قبرستان ها خاک کردیم، شهدا زنده اند چرا کنار مرده ها خاکشان کردیم، ما اشتباه کردیم برای شهدا خرما خیرات کردیم باید شیرینی خیرات میکردیم، در مکتب سیدالشهدا شهید زنده است و نزد خدا روزی میخورد.

*وقتی که مارا خاک کنند برای همه آن ساعت هایی که روضه نرفتیم، برای همه ی آن ساعت هایی که اشک نرختیم برای اباعبدالله حسرت می خوریم.

*خداوند چگونه برای دین مشتری جمع میکند؟ خداوند چه سیستم تبلیغاتی دارد؟ در جامعه ای که مردم یک خانه 45متری را به کاخ های تو در توی بهشت ترجیح می دهند، خداوند چگونه دین خود را تبلیغ میکند؟ آیا اینکه یک تیم فوتبال روی پیراهن خود بنویسد الصلاة معراج المومن این کافی است؟ خدایا میشود فیلم امام علی(ع)بسازیم مردم با تو آشنا بشوند؟ خدا میگوید خیر،  فیلم امام علی ساختید همه اش در خانه ی قطام بودید، مردم خود امام علی را دیدند هدایت نشدند پنج تن آل عبا را همزمان دیدند تاثیری نداشت. خدایا می شود دوربین شبکه سه بیاید و از جهنم تصویربرداری کند تا مردم ببینند و عبرت بگیرند، می گوید: خیر، من اگر فیلم جهنم را به شما نشان بدهم بار اول ناراحت می شوید بار دوم میخندید، بارسوم که ببینید مسخره میکنید، بارچهارم تخمه میخورید و تماشا میکنید و قهقه می زنید.

* ایمان در دو چیز تجلی دارد، اولی نماز، مومن را در شخص نماز گذار نشان می دهد. آدم ها را هدایت میکند. رفیق شهید عباس بابایی میگوید رفتیم تگزاس آمریکا برای آموزش خلبانی در هر اتاق دو نفره یک ایرانی را با یک مسیحی گذاشته بودند، وارد اتاق عباس شدم دیدم با طناب اتاق را نصف کرده است، پرسیدم چرا؟ عباس گفت: به او گفتم شیعه شود اما نشد، من هم اتاق را جدا کردم. رفیق شهید بابایی می گوید: بعد چند وقت دیدم طناب بالا میرود و آخر برداشته شد. گفتم عباس چی شد؟ گفت: هیچی صدایش را در نیاور او را شیعه کردم.

*در جبهه یک فردی بود که در تابستان و زمستان دکمه یقه بالای پیراهنش بسته و دور گردنش هم چفیه میپیچید، دور از دیگران وضو می گرفت، برای استحمام با دیگر رزمنده ها نمی رفت، یک روز فرمانده از او سوال  کرد تو اصلا طهارت میفهمی چیه؟ اصلا میدونی چه جوری وضو میگیرند؟ پس چرا ما هیچ وقت تو را در این حالت ندیدیم. هر دو رفتند یک جای خلوت چفیه را از گردنش باز کرد. دید گردن پر از خالکوبی، دکمه را باز کرد...دید کل بدن این فرد خالکوبی با تصویر زنان برهنه شده گفت: من از خجالت این ها را می پوشاندم. 

*اگرعلی دستش بسته شد، بخاطر این بود که شهید نداشتند، اگر فاطمه در کوچه کتک خورد و پشت در ماند، بخاطر این بود که شهید نداشتند، اگر امام حسن صلح کرد و آنقدر مظلوم بود، بخاطر این بود که شهید نداشتند، اگر امام حسین جنگید بخاطر این بود که72 شهید داشت.

*رزمنده در خط مقدم تیر مستقیم خورد زیر گلویش، خب تیری که زیر گلو بخورد سریع کار را تمام میکند، همین طور خون داشت فواره میزد. دیدم دستش را میزند به خون گلویش چیزی می نویسد. گفتم این لحظات آخری چه چیزی میخواهد بنویسد، دیدم با خون گلویش نوشت درود بر خمینی و بلافاصله بعد از آن جان داد.


گزارش تصویری

 





















فایل های اختصاصی عقیق

سید مجید بنی فاطمه


حمید علیمی


رضا هلالی


سید علی مومنی

گزارش معین احدی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
2
فایل های مداحی این مجلس را برای دانلود هم بزارید
ممنون
پاسخ ها
سیف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
داداش با ای دی ام دانلود
محمدسوژه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
2
سلام خوب بود.عالی نبود.خوبیش به سوژه هاش بود.مثل روبوسی سیداحمدبااون بنده خدا.رضاهلالی ودرحال حرکت ازش عکس گرفتیدو..
پاسخ ها
سیز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
اون بنده خدا پدر شهید احمدی روشن هستند
542
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
3
عالی که همه مداج ها رو انتشار می دهید
پاسخ ها
کریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
تشکر بابت انتشار بدون فیلتر مادحین اهل بیت
سربلند باشی عقیق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
1
5
عالی گزارش عالی عکس ها عالی تر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
5
2
این نوع لباس پوشیدن شایسته مداح اهل بیت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
مداح اهل بیت باید حتما با عبا بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه ایرادی داره این لباسها!
فقط الکی گیر میدید
مرتضی ناصری نژاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
چشه مگه؟ اتفاقا خیلی هم مناسبه!
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
1
کاش حمید علیمی دوباره هیئت الرضا بیاید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
1
نمیگم با عبا بیاد
ولی این جور لباسها در شأن مداح امام حسین نیست
مداح باید لباسی بپوشه که آدم با دیدنش یاد غیر از امام حسین نیفته و لباس شهرت نباشه
حالا اگه شما نظرتون این نیست یا علی
ما وظیفمون بود و گفتیم
غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
فایل حسین خانی چی پس؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
0
0
مداح حداقل كت شلوار بايد داشته باشه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین