عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران گفت: رفتار حجاج ایرانی باید در موسم حج الگو باشد و حجاج متوجه باشند که آنجا سرزمین وحی است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد در گفت‌وگویی، درباره نحوه رفتار حجاج ایرانی در موسم حج با بیان این‌که «حجاج باید همه وقت خود را به استغفار بگذارنند زیرا آنجا سرزمین غفران است» اظهار کرد: همچنین حجاج باید آبروی شیعه و ایران باشند و به گونه‌ای رفتار کنند که ملل دیگر عیب و نقصی در رفتار و‌ گفتار آنان که شیعه هستند مشاهده نکنند زیرا هر رفتاری که در آنجا از سوی یک حاجی دیده می‌شود گاهی به حساب همه ایرانی‌ها و تربیت علمای ایرانی گذاشته می‌شود.
 
رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران ادامه داد: حجاج ایرانی بدانند هر جایی که قدم می‌گذارند آیه یا آیاتی نازل شده است و احتمال دهند که آنجا قطرات اشک حضرت زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین،‌ ریخته است.
 
رشاد با تاکید بر این‌که «فضای مکه و مدینه فضای بسیار مقدسی است» گفت: حجاج در آنجا در همه لحظات حس حضور داشته باشند و احساس کنند که دارند در محضر الهی و معصومین(ع) حرکت می‌کنند، آنجا پیامبر اعظم(ص) و چهار امام معصوم و حضرت زهرا(س) و علی (ع) هستند و نیز حضرت حجت(عج) در موسم حج حضور پیدا می‌کنند و حداقل آنجا با هفت معصوم(ع) مجاور هستند بنابراین باید ادب را رعایت کنند.


منبع: رجا نیوز
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین