عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مسئول آموزش عالي حرم امام حسين(ع) گفت: طي پروژه‌اي قرار است بعد از ۵ سال، بين‌الحرمين ۳ طبقه شود يعني، زيرزمين، همكف و طبقه اول كه با اين كار زائر بيشتري در اين فضا قرار مي‌گيرد.
عقیق:سيد محمد بخاطي با اشاره به آخرين وضعيت توسعه حرم سيدالشهدا(ع) اظهار داشت: مرمت بين‌الحرمين را ايراني‌ها انجام دادند و نتيجه خيلي خوبي هم داشت و آن اين بود كه طي آن سنگ‌فرش بين‌الحرمين تمام شد و آن را سنگ مرمر كردند.

وي با بيان اينكه قرار است بعد از 5 سال كنده‌كاري شود و توسعه بين‌الحرمين را شاهد باشيم ادامه داد:‌ طي پروژه‌اي قرار است بين‌الحرمين 3 طبقه شود يعني، زيرزمين، همكف و طبقه اول كه با اين كار زائر بيشتري در اين فضا قرار خواهد گرفت.

بخاطي با بيان اينكه حرم امام حسين(ع) را توسعه دادند تصريح كرد: در اين طرح فضاي اداري حرم بيرون مي‌آيد و امور خواب و سكنه زائران به داخل صحن وارد مي‌شود.

وي با بيان اينكه صحن عقيله بني‌هاشم هم افتتاح شده اما هنوز كامل نشده است خاطرنشان كرد:‌ اگر در وسط اين صحن قرار بگيريد، حرم حضرت امام حسين، اباالفضل(ع) و تل زينبيه را مي‌بينيد، الان اين سه مقام باز است و فقط حرم حضرت عباس(ع) چون ساختماني جلوي آن قرار دارد ديد ندارد.

بخاطي با بيان اينكه وسعت صحن عقيله بني‌هاشم 16 هزار متر مربع است گفت:‌ توسعه حرم‌ها از بين الحرمين شروع شده است ولي متأسفانه هزينه‌ اين توسعه بالاست لذا 3 ماه است دستور از نخست وزير عراق داريم كه مبالغ توسعه از حرم برداشت نشود بلكه از وزارت پرداخت شود.


منبع: تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین