عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
منبر آیت الله سید حسن مصطفوی و مداحی امیر عباسی در میثاق با شهداء
کسی که از یاد من اعراض کند زندگی تنگی را برایش قرار می دهم و در قیامت کور وارد محشرش می کنم. آن وقت می گوید که خداوندا چرا ما را کور وارد محشر کردی؟ خطاب می رسد که...

به گزارش خبرنگار عقیق ، این هفته در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)، آیت الله سید حسن مصطفوی سخنرانی و برادر امیر عباسی مداحی کردند.

آیت الله مصطفوی در حضور دانشجویان و هیئتی های دانشگاه امام صادق(ع) گفت: «خداوند در قرآن می فرماید کسی که از یاد من اعراض کند زندگی تنگی را برایش قرار می دهم و در قیامت کور وارد محشرش می کنم. آن وقت می گوید که خداوندا چرا ما را کور وارد محشر کردی؟ خطاب می رسد که آیات ما در دنیا بر تو خوانده شد، گوش نکردی، امروز هم تو به فراموشی سپرده می شوی. این آیه یک سئوالی مطرح می کند که خداوند می فرماید هرکس از یاد من اعراض کند زندگی سختی برایش قرار می دهم، در حالی است که خیلی ها که خداوند را قبول ندارند و یادی از خداوند نمی کنند، زندگی دنیوی خوبی دارند. وقتی تاریخ را مرور کنیم بسیاری از افرادی که از خداوند رو برگرداندند و بی بند و بار بوده اند زندگی خیلی حوبی داشته اند. معاویه 40 سال حکومت کرد و در این مدت 20 سال امیر شام بود و 15 سال امیر کوفه، در این مدت حتی کوچکترین دردی هم نکشید و تا آخر هم خوش بود. سنی ها می گویند از خصوصیات او این بود که خداوند کاری کرده بود که سیر نشود.»

استاد مصطفوی در ادامه صحبتهایش ضمن بیان عالم های متفاوت زندگی انسان و جایگاه ها و شرایط متفاوت انسان ها در این مراحل زندگی، به جایگاه ویژه و رفیع شهدا در دنیا و آخرت اشاره کرد و در ادامه سخنانش تصریح کرد: «در همین زمان هم چنین است که بعضی ها هستند که منکر خدا می شوند ولی ظاهرا زندگی خوبی دارند. اتفاقا این سئوال را از امام زین العابدین (ع) پرسیدند که آقا معنی و مفهومش چه می تواند باشد؟ ایشان فرمودند که این زندگی دنیا نیست این زندگی بعد از دنیا، در عالم برزخ است.»

ایشان در ادامه صحبتهایش اذعان کرد: «جضرت امام سجاد (ع) می فرمایند آنهایی که در دنیا زندگی خوبی داشته اند، در آن عالم بدبخت هستند، گرفتار و زندگی بسیار سختی دارند. حتی روایت است آنها در آنجا خانه هایی دارند داغ مثل آتش و بعد زندگی بسیار بدی دارند. لذا این زندگی تنگ است و امام سجاد (ع) فرمودند این سئوال شما برای زندگی دنیا نیست، این زندگی برزخ است. و بعد فرمودند، قبر همان برزخ است، ما دو تا قبر داریم یکی قبری داریم که در آن دفن می شویم، و دنیای برزخ قبر ماست که به محض اینکه بمیریم وارد برزخ می شویم. به همین دلیل است که می گویند مرده را سریع دفن کنید چرا که وقتی می ماند رنج می برد.»

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت(ع) «امیر عباسی» مداحی نمود.


گزارش تصویری  

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
0
0
سلام
هیئت میثاق با شهدا
یکشنبه شبها
با مداحی برادران میثم مطیعی و امیر عباسی

پل مدیریت-مسجد دانشگاه امام صادق علیه السلام
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین