عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
حاج محمد اسماعیل دولابی:
گرد وغبار ها و نا آرامی ها و آشوب های جهان در روزگار ما خبر از نزدیک شدن فارس الحجاز یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می آورند...

حاج محمد اسماعیل دولابی در روستای دولاب از توابع تهران زاده شد. در جوانی به شغل کشاورزی اشتغال داشت و در عین حال به صورت آزاد به صورت دانش آموزی در جلسات علمای دینی معاصر مانند آیات عظام سید محمد شریف شیرازی،شاه آبادی، تقیبافقی، شیخ غلامعلی قمی وشیخ محمد جواد انصاری پرداخت. وی درکی متفاوت و فراگیر از دین با تکیه بر مفاهیم محبت و زیبایی داشت و این بیان جدید باعث جذبجوانان و قشر تحصیل کرده در جلسات هفتگی وعظ او بود. از گفتار های او کتابی موضوعی با نام«مصباح الهدی» و 4 جلد کتاب دیگر با عنوان«طوبای محبت» و کتابی دیگر با عنوان« طوبای کربلا» که همگی مجموعه ای از مواعظ و جلسات وی است.

معنای وضو

وضو که می گیری خودت وضو بگیر. صورت وجه الله است. وقتی صورت را میشویی تو داری وجه خدا را می شویی. وقتی دست راست را می شویی، می توانی همه مؤمنین را میهمان کنی، موقع وضو نیت کن و مؤمنین و مؤمنات را تمیزشان کنی. مرحوم کوهستانی وقتی وضو می گرفت نیم ساعت،سه ربع طول می کشید. وی شکاک نبود که بگوید درست نشد،برای مؤمنین کاسبی می کرد. با شستن دست راست حق مؤمنین را ادا کرده ای. وقتی دست چپ را می شویی گناه فاسق و فاجر را می شویید و به دادشان می رسید. وقتی با آب وضو از مغز سر تا جلوی سر را مسح می کنی، اهالی هفت آسمان، ملائکه کیف کنند و ببینند که بنده ای وضو گرفته و ملائکه خودشان تمییز هستند و احتیاجی به آب جدید ندارد. بعد که به سراغ انگشت های پا که هفت طبقه زمین است می روی،به این ترتیب جایی نمی ماند. و تو پایین ترین جاها را هم یک دستی میکشی. وضو فی نفسه خودش عبادت است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اگر بر سر ما دست بکشند علم و حلم را به درون ما می ریزند. تا قامت حجت خدا را نبینی قیامت شناس نخواهی شد. ما باید از پشت دیوار دنیا بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بوده است.هر وقت عبد و تسلیم شدی و فاعلیت خدا را در همه حوادث دیدی و به آن تن دادی آن وقت برای حجت خدا آماده شده ای. تلاطمات و نا آرامی هایی که در روزگار ما در سراسر عالم بروز داده است حاوی بشارت بزرگی است. جهان از درد زایمان به خود می پیچد و عن قریب فرزندی را بیرون خواهد داد. سواری که از دور می آید پیش از آنکه خودش برسد ودیده شود گرد وغباری که از زیر پای اسبش بر می خیزد دیده می شود. گرد وغبار ها و نا آرامی ها و آشوب های جهان در روزگار ما خبر از نزدیک شدن فارس الحجاز یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می دهد.

بخشش

وقتی از خدا می خواهیم که ما را ببخشد مارا خواهد بخشید. وقتی با حال گریه از خدا می خواهیم که ما را ببخشد، خدا ما را می بخشید که این طور گریه می کند. انسان معصیت را دوست ندارد. شهوات و خواهش ها فشارش می دهد.      

   

منبع: خیمه

کدخبرنگار/211001



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین