عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
مدیر گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از تدوین 12 جلد کتاب در مورد بهائیت خبر داد.
پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 12 جلد کتاب در مورد بهائیت تدوین می کند

عقیق: حجت الاسلام موسوی زاده با اعلام این خبر گفت: بخشی از فعّالیّت های تبلیغی که از اهمّیّت فوق العاده ای برخوردار بوده و مورد توجّه همه  گروه ها و جریانات و بخش های اجتماعی و حتّی اقتصادی است معطوف به تولید محصولاتی است که علاوه بر پوشش اندیشمندان و گروه های پیشرو در جامعه، به گونه ای جذّاب و همه فهم و با بهره گیری از تکنیک های علمی و هنری و ابزار های تأثیر گذار، در همه منازل و اجتماعات و فرهنگ ها حضور یافته و می تواند در جهت مصون سازی و تقویّت روحیّه ی مذهبی و تعمیق اندیشه ی دینی مؤثر باشد.

وی افزود: تحقیق و تألیف، بخش قابل توجّهی از سیاست ها و فعّالیّت گروه فرق و ادیان، که در جهت تهیّه منابع و محتویّات مورد نیاز جهت سامان دهی و پشتیبانی سازمان تبلیغات می باشد، به این منظور بخش تحقیق و تألیف در جهت تولید کتابچه های بهائیت با موضوعات متنوع، تهیّه  موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی برای محقّقین و مراکز پژوهشی کشور در خصوص مقابه با فرقه بهائیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با ارائه توضیحاتی در مورد روش های مؤثر در مواجهه با جریان های انحرافی تصریح کرد: هر گونه طرح و برنامه به منظور مقابله با تهاجم جریان های انحرافی نیازمند شناخت کافی از ایدئولوژی، توان علمی، شیوه های تبلیغی، جغرافیای انسانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن جریان است.

وی ادامه داد: از آنجا که عقاید فرقه بهائیت بنای وحیانی ندارد و صرفاً بر گفته های رهبران خود نوشته شده  در موارد  مختلف دچار تناقضهای فاحش است.

این پژوهشگر برجسته حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وجود این قبیل تناقضات در منابع و متون بهائی و مسائل عقیدتی این فرقه به حدی است که به گفته بهائی پژوهان در صورت اتکاء به متون خودشان مجبوریم کلامی را با ردّ کلامی دیگر پذیرا شویم!

حجت الاسلام موسوی زاده در ادامه سخنان خود افزود: و حتی خود رهبران این فرقه برای فرار از این تناقضات و اغلاط فراوان، مجبور شده‌اند دراین صد ساله اخیر چند بار منابع فرقه خود را تغییر و تصحیح کرده به طوری که آن را از شکل اولیه و سنتی خود خارج کرده و به بهائیتی مدرن و جدید تبدیل شده لذا گروه بهائیت کتابچه هایی را در 12  عنوان با موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی متنوع، تهیّه تا در اختیار محقّقین و مراکز پژوهشی کشور در خصوص مقابه با فرقه ضاله بهائیت قرار گیرد.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد جلد اول این سه کتاب آماده شده گفت: در موضوع بابیه، کتابها و مقالات متعددی در زمینه‌های تاریخی، عقیدتی، اجتماعی و... نوشته‌ شده است که هر کدام به نوبه ی خود  قدمی در راه دفاع از ارزشهای اسلامی به شمار می آید. و ما نیز در ادامه این راه با ارزش، کتاب "پژوهشی در فرقه بابیه" را تدوین کرده ایم که دارای ویژگی های خاص و امتیازات برجسته ای نسبت به دیگر تالیفات است و می توان به  استفاده از منابع ارجاعی متقن و مورد وثوق بابیان، ارائه تصویری برخی  از متون بابیه در راستای اتقان بیشتر مطالب مندرج در این کتاب، نقد و بررسی آموزه‌ها و احکام  این فرقه، ارائه کتابشناسی فراگیر از کتب بابیه و نقد به همراه تصاویری از آنها اشاره کرد.

این مدیر پژوهشی با اشاره به جلد دوم با عنوان "شیوه های تبلیغی بهائیت و راهکارهای مقابله با آن" تصریح کرد: این اثر برای بهره برداری مدیران، کارشناسان و صاحب نظران حوزه دین و فرهنگ منتشر می شود و به دلائلی از توضیحات بیشتر در مورد این جلد معذوریم .

سردبیر فصلنامه فرق و ادیان ادامه داد: عنوان جلد سوم "بهائیت و روسیه" است.

مدیر گروه بهائیت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در پایان اظهار داشت: از این مجموعه سه کتاب آن آماده چاپ و 9 جلد دیگر در حال ویراستاری و به امید خداوند متعال تا اواسط سال 93 منتشر خواهد شد.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین