عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
در لایحه بودجه ۱۴۰۴ دولت افزایش سفر هوایی به مشهد از استان‌های مرزی و خدمات جابه‌جایی مسافرین از شهرهای چابهار و زاهدان به فرودگاه‌های مناسب در ایام اربعین را پیشنهاد داده است.

عقیق: بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ امروز از سوی رئیس جمهور، تقدیم مجلس شد.

در تبصره ۱۰ (شناسه بودجه‌ای ۷۰۴۵۴)-ت این لایحه؛ سفرهای زیارتی به مشهد مقدس برای مرزنشین‌ها و زائران خارجی که از مرزهای زمینی وارد کشور می‌شوند، تسهیل می‌شود؛ به طوری که «وزارت راه و شهرسازی (سازمان هواپیمایی کشوری) مجاز است به شرکت‌های هواپیمایی خارجی طی هماهنگی با وزارت امور خارجه، مجوز انجام پروازهای داخلی در مسیر مشهد مقدس و فرودگاه‌های استان‌های مرزی را به شکلی صادر نماید که از تمام آن فرودگاه‌ها پرواز هفتگی در مسیر مشهد مقدس برقرار نمایند.»

همچنین در بخش دیگری از آن به زیارت اربعین اشاره شده که «در ایام مقارن مناسک اربعین خدمات جابه‌جایی مسافرین از شهرهای چابهار و زاهدان به فرودگاه مناسب به تشخیص ستاد مرکزی اربعین برقرار شود.» البته این امر در اربعین امسال هم مورد توجه قرار داشت.

در قسمت پایانی آن آماده است که «هرگونه نرخ‌گذاری برای خدمات شرکت‌های خارجی مذکور و نیز عرضه سوخت یارانه‌ای به این شرکت‌ها ممنوع می‌باشد. آیین‌نامه این بند به پیشنهاد شورای عالی هوانوردی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.»البته در دولت سیزدهم هم به سفرهای زیارتی ارزان و آسان نیز اشاره شد و برای نخستین‌بار ارز حمایتی که پایین‌تر از نرخ بازار آزاد بود، تعلق گرفت تا از این طریق سفر به کربلا با نوسان نرخ ارز، تغییر نکند. تخصیص ارز اربعین در کنار سایر تسهیلات به عنوان دیگر خدمات دولت مردمی به زائران بود.
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین