عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
فیلم|
مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی روایتی از نماز جمعه‌ای خاص به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را تشریح کرد.

عقیق: مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی درباره حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه نصر، گفت: تقریباً اوایل هفته این پیشنهاد خدمت حضرت آقا مطرح شده بود و ایشان از این پیشنهاد برای برگزاری نماز استقبال کردند.

وی افزود: مردم هم نگران بودند و علت این نگرانی دیوانگی دشمن است یعنی در این شرایط که هر اقدامی متصور بود رهبر انقلاب تصمیم گرفتند که این نماز را برگزار کنند به‌گونه‌ای که تمام اعضای خانواده ایشان از تمام آقازاده‌ها و نوه‌ها در این مراسم حضور داشتند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: از ابتدای مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله هم حضرت آقا و هم مسئولان سه قوه حضور داشتند و بعد نیز نماز جمعه نصر برگزار شد.فضائلی مطرح کرد: سابقه داشته که در بعضی از نمازهای جمعه حضرت آقا نماز عصر را نمی‌خواندند و برخی از بزرگان دیگر نماز عصر را اقامه می‌کردند اما در این هفته، رهبر انقلاب نماز عصر و تعقیبات نماز را خودشان خواندند.

وی در مورد اینکه به رهبر انقلاب توصیه نشده بود که سریعتر مکان نماز جمعه را ترک کنند، گفت: من نشنیدم که کسی چنین توصیه‌ای کرده باشد چون توصیه هم خیلی تأثیری نمی‌گذاشت.فضائلی بیان کرد: نماز جمعه از حیث‌های مختلف معنادار بود و یکی از ابعاد مهم آن که در ذهن مردم هم خیلی بروز و ظهور داشت، شجاعت رهبری در این زمان بود.

وی ادامه داد: حضور مردم نیز در نماز جمعه نصر بسیار فوق العاده بود هم از جهت کمیت که برآوردهای خیلی قابل توجهی است زیرا برخی کفن پوش آمده بودند و برخی غسل شهادت کرده بودند و آمده بودند و حتی عده‌ای برای اولین‌بار در نماز جمعه حضور پیدا کردند.

تعداد بازدید : 11

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: محتوای خطبه‌ها حائز اهمیت بود و اینکه یک خطبه به طور کامل به زبان عربی انجام شد به دلیل همین تحولات و حساسیتی بود که در منطقه وجود داشت.

فضائلی تصریح کرد: ما اخبار زیادی را داشتیم از اینکه مردم منطقه در کشورهای مختلف منتظر این خطبه‌ها بودند و لذا این خطبه‌ها را شنیدند و استقبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: همه این‌ها گویای آن است که این مراسم بسیار مهم و حساسی بود که دنیا آن را تماشا می‌کرد و موجب و این مراسم برای عده‌ای موجب تعجب شد و برای عده‌ای نه.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی گفت: شاید خاطرتان نباشد که رهبر انقلاب در زمان جنگ تا یک مقطعی هر هفته از جبهه‌های جنگ می‌آمدند و خطبه‌های نماز جمعه را بعضاً با لباس نظامی ایراد می‌کردند و بعد از آن مجدداً به جبهه تشریف می‌بردند.

فضائلی در پایان اظهار کرد: این بزنگاه نیز از آن بزنگاه‌هایی بود که حضرت آقا این تشخیص را دادند که باید حضور پیدا کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین