عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹
در حالی که عربستان در اطلاعیه‌ای به تزریق چند واکسن از جمله کرونا برای زائران عمره اشاره کرده است، مرکز پزشکی حج و زیارت می‌گوید که «تزریق این واکسن الزامی نیست.»

عقیق: «زائران قبل از تشرف به خانه خدا واکسن‌های مننژیت، آنفولانزا، فلج اطفال و کرونا تزریق کنند.» این را وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده است.با این وجود، مرکز پزشکی حج و زیارت در اطلاعیه‌ای با اشاره به لزوم تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی (ACWY) حداقل ۱۰ روز قبل از اعزام و همراه داشتن کارت زرد واکسن، می‌گوید که «زدن این واکسن از نوع پلی ساکاریدی برای مدت ۳ سال و از نوع کونژوگه ۵ سال اعتبار دارد.» این در حالی است که بسیاری از زائران این واکسن را تزریق نکرده‌اند.

در ایام کرونا (از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱) عربستان تزریق حداقل ۲ دوز واکسن کرونا را برای تشرف به خانه خدا اجباری کرده بود. بر همین اساس همه حجاج ایرانی هم قبل از تشرف به سرزمین وحی واکسن زدند. اما اکنون تزریق این واکسن فقط به عنوان «توصیه» ذکر شده است.
 
گفته می‌شود که «سعودی‌ها تزریق واکسن آنفولانزا و فلج اطفال هم اجباری نکرده‌اند.» با این وجود، مرکز پزشکی حج و زیارت از زائران کم‌تر از ۵ سال، افراد مسن یا دارای بیماری زمینه‌ای همچون بیماری‌های قلبی، کلیوی، تنفسی، کبد و گوارشی، افراد مبتلا به سرطان یا در حال شیمی‌درمانی خواسته که قبل از تشرف به عمره واکسن آنفولانزا بزنند. «این واکسن در داروخانه‌‎ها موجود است و توسط پزشکان با مبلغ ۳۰ هزار تومان تزریق می‌شود.»
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین