عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۱۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲
مسجدی:
معاون هماهنگ کننده نیروی قدس توصیه‌هایی به موکبداران اربعین کرد و‌ از آن‌ها خواست تا تعامل با عراقی‌ها را محدود به اربعین نکنند.

عقیق: مراسم تجلیل از موکبداران و خادمان اربعین حسینی ۱۴۰۳ امروز ۱۶ مهرماه با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات محمد جلال‌مآب، معاون نیروی قدس ایرج مسجدی، رئیس سازمان اوقاف حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس کمیته امنیتی و انتظامی اربعین سردار شرفی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم برخی از موکب‌ها به صورت نمادین فعالیت کرده و برخی به توزیع چای پرداخته و برخی دیگر موکب درمانی راه انداخته بودند و به حاضران درباره فعالیت در ایام اربعین توضیحاتی ارائه می‌دادند.در این مراسم بیانیه رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان به این همایش قرائت و به اهمیت توجه به برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام اربعین اشاره شد.
 
همچنین موکبداران شهرهای مرزی همچون ایلام، کرمانشاه، خوزستان به بیان تلاش‌های مردمی برای کمک به زائران در ایام اربعین پرداختند.
 
استاندار ایلام حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه مردم ایلام در ایام اربعین در کنار اینکه خانه‌های خود را موکب می‌کنند، از هیچ تلاشی هم برای رفاه زائران دریغ نمی‌کنند.وی با بیان اینکه مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز زمینی در ایام اربعین است، تصریح کرد: امیدواریم که زیرساخت‌های لازم در ایلام برای پذیرایی از زائران افزایش یابد.
 
در ادامه این مراسم موکبداران آمادگی خود برای کمک به مردم لبنان را آماده کرده و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. همچنین با توجه به اینکه امروز سالروز شهادت حسین همدانی در سوریه بود، یاد و خاطره شهدا را زنده کرده و بار دیگر برای دفاع از مظلومان تجدید پیمان کردند.
 
در این مراسم گروهی از موکبداران در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کردند، برای سلامت نیروهای مقاومت به ویژه حرب‌الله دست به دعا شده و با نوای «لبیک یا حسین» نابودی اسرائیل غاصب را از خداوند منان خواستار شدند.
 
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات مجید نامجو با بیان اینکه موکبداران اربعین بازوی توانمند در خدمت‌رسانی به زائران هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اربعین امسال، همراهی موکب‌های ایرانی و عراقی است که امیدواریم در سال‌های آینده پررنگ‌تر شود.
البته نماینده موکبداران اربعین حجت‌الاسلام نریمانی به مشکلات موکبداران پرداخت و گفت: درها برای مردمی‌سازی اربعین روی ما باز نشده است.وی از راه‌اندازی موکب توسط نهادها و سازمان‌های دولتی گلایه کرد و گفت: دولتی‌ها جای اینکه موکب بزنند با پرچم‌های بزرگ و خدمات خاص، این هزینه‌ها را برای توسعه زیرساخت‌های اربعین کنند تا مبادا به مردمی بودن اربعین خدشه وارد شود.در اربعین امسال بیش از ۳ هزار موکب ایرانی در ایران و عراق به زائران خدمت کردند که امروز از ۶۰۰ موکب برتر فعال در اربعین ۱۴۰۳ تجلیل به عمل آمد.
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین