عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
اباذری:
سخنگوی ستاد اربعین ایران در عراق با بیان اینکه برخی از ایرانیان از اول ماه صفر به زیارت اربعین می‌روند، گفت: از اول تا دهم صفر عراق نه در زمینه اسکان و نه در زمینه تغذیه آمادگی پذیرایی زائران اربعین را ندارد.

عقیق: سخنگوی ستاد اربعین ایران در عراق حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حضور بیش از ۲۱ میلیون زائر اربعین در سال جاری، گفت: اربعین امسال در کمال آرامش برگزار شد و زائران ایرانی مشکل خاصی در عراق نداشتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳.۵ میلیون ایرانی در حماسه عظیم اربعین حضور یافت، افزود: پیش‌بینی لازم برای بازگشت زائران به کشور انجام شده است. زائران ایرانی همچون سال‌های گذشته با رعایت نظم و انظباط، سفیر خوب فرهنگی بودند.

حجت‌الاسلام اباذری با اشاره به اینکه خصوصیت خاص اربعین امسال، توجه به غزه بود، خاطر نشان کرد: در جای جای مسیرهای منتهی به حرم امام حسین علیه‌السلام و کربلا نمادهای غزه و فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه بود.

سخنگوی ستاد اربعین ایران در عراق با بیان اینکه میزبانی مردم عراق در اربعین امسال مثل سال‌های گذشته بی‌نظیر بود و باید از مردم، دولت، نیروهای دولتی و حشدالشعبی عراق قدردانی کنیم، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد، نبود آمادگی در عراق برای پذیرایی از زائران اربعین از اول ماه صفر است.
 
وی با بیان اینکه باید برای سال‌های بعد برای زائرانی که از اول تا دهم صفر به زیارت اربعین می‌آیند، فکری شود، گفت: در این مدت عراق نه در زمینه اسکان و نه در زمینه تغذیه آماده نیست. بر همین اساس باید برای این ۱۰ روز چاره‌اندیشی کرد و خدمات مناسبی ارائه داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین