عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
جهان‌بین:
استاد مطالعات انقلاب اسلامی گفت: اربعین به خودی خود یک اتفاق بی‌نظیر و یک رسانه است. با این حال عده‌ای تلاش می‌کنند پیام آن منتقل نشود و رسانه‌ها آن را منتقل نکنند.

عقیق:هزار و ۳۸۵ سال از اولین اربعین تاریخ گذشته و امروز میلیون‌ها نفر مثل امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و دیگر اسرای کربلا با پای پیاده به کربلا می‌روند و به تعبیری بزر‌گ‌ترین فستیوال تاریخ جهان را همه‌ساله برپا می‌کنند.

فرزاد جهان‌بین، استاد مطالعات انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب «زمانه ما و نهج‌البلاغه»، گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها به یزید گفتند که هر چه از حیله که می‌توانی به کار بگیر و هر تلاشی که می‌توانی انجام بده که قسم به خداوند نمی‌توانی نام و یاد ما را مورد فراموشی قرار دهی. اهمیت موضوع اربعین هم از همین جمله است.

او سپس درباره شباهت اولین اربعین تاریخ و اربعین امسال گفت: اولین اربعین برای این مهم بود که بعد از واقعه غم‌انگیز و تکان‌دهنده عاشورا، اولین زائران برای زیارت امام حسین علیه‌السلام آمدند. همین شد سرآغاز این زیارت‌ها و اینکه شما امروز می‌بینید میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در ایام مختلف و خصوصاً در اربعین، نام و یاد امام حسین علیه‌السلام و یاران شهیدشان را زنده نگه می‌دارند.

جهان‌بین با بیان اینکه بعضی از پدیده‌ها خودشان رسانه محسوب می‌شوند، توضیح داد: بعضی از پدیده‌ها به خودی خود قابلیت این را دارند که مفاهیم زیادی را منتقل کنند.
 
اربعین هم جزو همین پدیده‌ها بوده و مهم‌ترین پیامی که اولین اربعین داشته، این بود که همه تلاش‌ها و حیله‌ها برای فراموش شدن نام امام حسین علیه‌السلام ناکام ماند.
 
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد افزود: کنار این پدیده‌ای که خودش رسانه به حساب می‌آید، رسانه‌های دیگر هم می‌توانند کمک کرده و ضریب نفوذ آن را افزایش دهند. او سپس شرح داد: امروز هم در پیاده‌روی اربعین همین اتفاق می‌افتد. اربعین خودش اتفاقی بی‌نظیر و یک رسانه است. با این حال عده‌ای تلاش می‌کنند پیام آن منتقل نشود و رسانه‌ها آن را منتشر نکنند.
 
جهان‌بین توضیح داد: رسانه‌های جبهه حق باید کمک کنند تا ضریب نفوذ این پیام افزایش پیدا کند.
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین