عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
تصاویر|
زائران سفرهای هوایی اربعین از فرودگاه امام خمینی (ره) از زیر گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام بدرقه شده و به سوی طریق الحسین می‌روند.

عقیق:بیشتر پروازهای اربعین از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال انجام است. بر همین اساس ترمینال سلام از اول صفر آماده میزبانی از زائران شده است.

در ورودی این ترمینال و حتی داخل آن موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران راه‌اندازی شده است؛ به طوری که این موکب‌ها در شبانه‌روز پذیرای زائران هستند.

موکبدار علی محمودی می‌گوید که «از اینکه نمی‌توانم به خیل زائران اربعین بپیوندم، ناراحتم اما خدا را شکر توفیق شد تا به آن‌ها خدمت کنم.»

در قسمتی از ترمینال سلام، افرادی که به هر دلیلی فرصت گرفتن ارز اربعین نداشتند، می‌توانند با حضور در باجه یکی از بانک‌های مستقر در فرودگاه، ۲۰۰ هزار دینار را در کم‌ترین از ۵ دقیقه بگیرند.

بدرقه زائران اربعین از زیر گنبد حرم امام حسین(ع)

پس از گرفتن کارت پرواز، زائران از زیر پرچم گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام رد می‌شوند تا مهر خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی فرودگاه بر گذرنامه آن‌ها زده شود.در قسمتی از ترمینال سلام، افرادی که به هر دلیلی فرصت گرفتن ارز اربعین نداشتند، می‌توانند با حضور در باجه یکی از بانک‌های مستقر در فرودگاه، ۲۰۰ هزار دینار را در کم‌ترین از ۵ دقیقه بگیرند.

پس از گرفتن کارت پرواز، زائران از زیر پرچم گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام رد می‌شوند تا مهر خروج از کشور توسط نیروهای امنیتی فرودگاه بر گذرنامه آن‌ها زده شود.

در آن سوی ترمینال هم‌ موکب‌هایی پیش‌بینی شده و در کنار نوشیدنی سرد و گرم، زائران را برای تهیه بسته‌های اینترنت در عراق راهنمایی می‌کنند.نائب الشهید هم از دیگر موکب‌هایی است که همچون سال گذشته در ترمینال سلام راه‌اندازی شده است.

در این‌ موکب اسامی شهدا را همراه با عکس آن‌ها چاپ کرده و آماده می‌کنند تا زائران با یاد شهدا در طریق الحسین قدم بردارند. مسئول این موکب می‌گوید که «بسیاری از زائران می‌خواستند که با یاد شهدای مقاومت، شهدای قدس و شهدای خدمت قدم بردارند.»

در این‌ موکب تصویر شهید اسماعیل هنیه کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز دیده می‌شود. امسال جمعی از ایرانیان با یاد شهدای غزه نیز قدم برمی‌دارند. برخی از زائران می‌گویند که «ما در این اجتماع عظیم باید صدای مظلومیت مردم غزه را به گوش جهان برسانیم.»

بدرقه زائران اربعین از زیر گنبد حرم امام حسین(ع)

بدرقه زائران اربعین از زیر گنبد حرم امام حسین(ع)

 

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین