عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳
گزارش|
در حالی که امسال ظرفیت پروازهای اربعین حدود ۱۵ درصد رشد داشته است، زائران در تهیه بلیت پرواز سردرگم شده‌اند.

عقیق: «هر یک ربع یکبار صفحات شرکت‌های هواپیمایی را بررسی می‌کنم، اما هیچ ایرلاینی بلیت ندارد.» این را متقاضی خرید بلیت پرواز اربعین هدی حاتمی می‌گوید.فروش بلیت پرواز اربعین رسماً آغاز شده است. امسال ۴۰۰ هزار صندلی با نرخ مصوب (۱۰ میلیون تومان رفت و برگشت) در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور پیش‌بینی شده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی جعفر یازرلو می‌گوید که ایرلاین‌ها به صورت پلکانی بلیت را «فقط در سایت‌های خود» عرضه می‌کنند.

این در حالی است که برخی از ایرلاین‌ها از هفته گذشته، بدون اطلاع‌رسانی اقدام به فروش بلیت کرده‌اند.

سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار زائر در بازه زمانی اربعین با نرخ مصوب (۸ میلیون تومان) به زیارت رفتند. با توجه به محدودیت پروازی و بالا بودن تقاضا، ایرلاین‌ها روزانه بخشی از ظرفیت پروازی خود را عرضه می‌کردند.
کم‌تر از ۱۰ روز تا آغاز پروازهای اربعین ۱۴۰۳ باقی مانده است، اما زائران در تهیه بلیت دچار مشکل شده‌اند. این در حالی است که امسال امکان سفر هوایی اربعین برای «بیش از ۴۰۰ هزار نفر» فراهم شده است. یعنی حداقل ۱۵ درصد بیش از سال گذشته!
 
مشکل تهیه بلیت پرواز فقط مختص ایام اربعین نیست. بلکه در ایام مناسبتی هم یا ظرفیت پروازها به سرعت پر می‌شود، یا بلیت با قیمت بالا عرضه می‌شود.
 
مدیر دفتر خدمات مسافرت هوایی محسن سلامی می‌گوید که «بلیت پرواز یکجا عرضه نمی‌شود تا زائران بتوانند در بازه‌های زمانی مختلف بلیت بخرند.» در مقابل موکبدار اربعین محمد خسروی با اشاره به مشکل در تهیه بلیت، می‌گوید که «مسئولان برای حتی حدود ۵ درصد زائران هوایی اربعین نمی‌توانند به درستی بر عرضه بلیت‌ها نظارت کنند.»
 
کارشناسان معتقدند که باید «زمان عرضه بلیت پرواز از سوی هر ایرلاین اعلام شود.» همچنین همانطوری که در سامانه سماح همه زائران باید ثبت‌نام کرده و حق بیمه را بپردازند، «سامانه‌ای ایجاد شود تا به صورت متمرکز بلیت‌های پرواز یا حتی قطار و اتوبوس اربعین در اختیار زائران قرار گیرد» تا زائران برای تهیه بلیت سردرگم نشوند. البته دستیار ویژه رئیس سازمان هواپیمایی روح الله شفیعی می‌گوید که «هر چه پرواز برای اربعین بگذاریم، باز هم پاسخگوی نیاز زائران نیست.»
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین