عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
حلقه محاصره برای فتح یک منطقه تحت سیطره داعش هر روز تنگ‌تر می‌شد تا اینکه خبر رسید یک ماشین حاوی تانکر آب به سرعت در حال نزدیک شدن به منطقه داعش است، در اینجا سردار جواد الله‌کرم دستور عجیبی را صادر کرد.

عقیق: روضه امروز، روضه العطش کربلای سال ۶۱ هجری است، نه! انگار باید روزهای تاریخ را ورق زد و کمی به سال ۱۴۳۷ برویم، جایی در نزدیکی خانطومان، همان سرزمین نام آشنایی که با نام سرداران شهید مدافع حرم عجین شده است، اینجا نیز روضه العطش در میان است، جایی که یک سردار زبده و مستشار ایرانی برای دفاع از مردم مظلوم و مسلمان سوریه با لبانی تشنه با ذکر یا حسین (ع) یا حسین (ع) به شهادت رسید.

البته شما بارها پای منبر قصه سیراب کردن دشمن توسط امام حسین(ع) را شنیده‌اید، اما بگذارید این سکانس را بار دیگر با هم بخوانیم تا سِر ارتباط داستان آقاجواد با امام حسین (ع) بیش‌تر برایتان عیان شود؛
 
حیرت داعشیان از اقدام یک مرید اباعبدالله(ع)

حیرت داعشیان از اقدام یک مرید اباعبدالله (ع)

حر بن ریاحی با هزار سوار آمده بود که جلوی حرکت سپاه امام حسین (ع) را بگیرد، اما شراره‌های آتش در آن بیابان گرم مانند شلاقی بر سر و صورت آنان برخورد می‌کرد، امام (ع) وقتی آثار تشنگی لشکر دشمن را دید، به اصحاب و فرزندانش دستور دارد که آن‌ها را سیراب کنند، حتی چارپایان!حال سوار بر ماشین زمان شویم و به سال ۱۴۳۵ هجری برویم، تکفیری‌ها در محاصره نیروهای مقاومت بودند، قرار بود حلقه محاصره را آنقدر تنگ کنند که بتوانند با کم‌ترین تلفات آن منطقه را آزاد کنند، اما خبر رسید که یک تانکر بزرگ آب به سوی داعشیان در حال حرکت است، فرمانده میدان آقاجواد بود، یکی از افراد به فرمانده گفت اگر این تانکر آب به سمت داعش برود و ما منفجرش نکنیم، داعش نفس تازه می‌کند و نبرد برای ما سخت می‌شود!
 
تعداد بازدید : 102
 
نگاه‌ها به فرمانده دوخته شد، اما او بدون معطلی گفت ما مرید اباعبدالله حسین (ع) هستیم، امام لشکر دشمن را سیراب کرد و ما ....؛ حال داعشیان با چشمان متحیر دیدند که تانکر آب سالم به دستشان رسید.
 
حیرت داعشیان از اقدام یک مرید اباعبدالله(ع)

روایت حاج قاسم از ۳ شهیدی که مانند امام حسین (ع) شهید شدند

اما شهادت آقا جواد خود رازی دیگر از ارتباط قلبی او با امام حسین (ع) است، رازی که به نوعی دیگر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرده است که «امام حسین (ع) در کربلا مقابل خواهرش، سرش بریده شد. جواد الله کرم و شهید حججی و حسین اسکندری در غربت بدون خواهر و مادر، سرشان بریده شد».البته مادر شهید شهربانو ولدخانی از مدت‌ها قبل می‌دانست سرنوشت پسر رشیدش به شهادت است، زیرا چند سال قبل از شهادت آقا جواد خواب دید که چند نفری برای او بسته سفید آوردند و آرام روی زمین گذاشتند و گفتند: این جواد است! آن هم زمانی که جنگی وجود نداشت و برایش سؤال بود که چرا این خواب را دیده است، اما وقتی پیکر آقا جواد بعد از چهار سال از شهادتش برگشت، آن رویای مادرانه در معراج شهدا رنگ واقعیت به خود گرفت.
 
حیرت داعشیان از اقدام یک مرید اباعبدالله(ع)

درباره شهید

سردار شهید جواد الله کرم از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت بود که برای دفاع از حرم به سوریه رفت و پس از مجروحیت در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، سرانجام در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به فیض شهادت رسید و پیکر مطهرش در ۲۸ خردادماه سال ۱۳۹۹ در بهشت‌زهرای تهران آرام گرفت. از این شهید بزرگوار ۲ فرزند به نام‌های علی‌اکبر و زهرا به یادگار مانده است. همچنین لباس این شهید توسط سردار ابوالقاسم شریفی مسؤول ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده این شهید اهدا شد.
 
حیرت داعشیان از اقدام یک مرید اباعبدالله(ع)
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین