عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
عکس و فیلم|
حاج سیدرضا نریمانی مداح سرشناس کشورمان در دهه اول ماه محرم، هرشب بخش‌هایی از کتاب «همرزمان حسین» را می‌خواند و آن را برای مطالعه به هیأتی‌ها پیشنهاد می‌دهد.

عقیق:حتما شماهم دیده‌اید. هرجایی که علم مجالس اهل بیت(ع) برپا باشد و یا غرفه‌هایی برای فعالیت‌های فرهنگی زده باشند، یک میز یا غرفه‌ای به نام کتاب وجود دارد.

بیشتر میزهای این چنینی کتاب، پُر است از کتاب‌های که یا رمانی‌ست مذهبی و یا زندگینامه شهدا و یا کتاب‌هایی تاریخی و اخلاقی و دینی که به قلم بزرگان و علما است.

وقتی کسی از مخاطبین می‌آید سر این میز‌ها، در همان لحظه‌ اول مواجهه می‌شود با این سوال که:«چی بخوانم؟!». یک سوال که در آن همان لحظه در میان انبوهی از کتاب گم می‌شود. بخصوص این‌که عموم مخاطب، کمتر اهل مطالعه هر کتابی هستند و ترجیح می‌دهند کتابی بخوانند که موضوعش و مطلبش برای‌شان روشن‌تر باشد تا این‌که با ابهامی رو به رو باشند و کتاب را بخرند و بخوانند تا آگاهی‌شان تکمیل شود.

مجموعه‌ هیأت فدائیان حسین اصفهان همیشه دغدغه‌اش این بوده که علاوه‌بر ترویج کتاب‌خوانی، معرفی کتاب‌های نابی را که خواندشان برای همه می‌تواند مفید باشد، هم داشته باشد. مسئولان این هیأت به همین منظور نشستند و با برنامه‌ریزی، بخش کتاب را، از برنامه‌‎های جنبی هیأت که فقط صرف یک میز فرهنگی کتاب باشد، جدا کردند و کتاب‌خوانی را جزء یکی از برنامه‎‌های اصلی هیأت قرار دادند.

کتابی که نریمانی هرشب در هیأت می‌خواند و معرفی می‌کند

این کار هیأت از ایام فاطمیه با کتاب «حقیقت عظیم« که مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درمورد حضرت زهرا سلام الله علیها است، شروع شد.

برنامه به این صورت بود که در طول ده شب مراسم که عزای فاطمیه برپا بود، هرشب یک بخش کوتاهی از کتاب توسط خود سیدرضا نریمانی خوانده می‌شد و توضیحاتی پیرامون کتاب می‌دادند.

حتی او در مراسم عزاداری بیت رهبری هم همین رسم را ادامه داد. با این کار هیأت، کتاب‌خوانی را آورد کنار منبر، روضه‌خوانی و سینه‌زنی و یکی از برنامه‌های اصلی هیأت قرار داد. کنار این برنامه در هیأت، غرفه‌ای مختص این کتاب گذاشته شد و فقط کتاب «حقیقت عظیمـ را با تخفیف ویژه‌ای به عزیزانی که مایل به تهیه کتاب بودند می‌فروخت.

البته در فضای مجازی هیأت هم برای معرفی کتاب تولیدات رسانه‌ای صورت گرفت.این برنامه و روند معرفی کتاب در هیأت، در ایام فاطمیه تمام نشد و بعد از آن به نسبت ایامی که بود، کتاب‌هایی معرفی می‌شد و در مراسماتی که به صورت هفتگی یا مناسبتی بود، بخشی‌هایی از آن کتاب‌ها خوانده می‌شد.

کتاب حقیقت عظیم از انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب سرباز قاسم سلیمانی از انتشارات خط مقدم، کتاب نامزد گلوله‌ها از انتشارات خط مقدم، کتاب ترجمه القارعات از انتشارات بیان معنوی، کتاب اخبات اثر استاد علی صفایی حائری(عین صاد) از انتشارات لیله القدر تاکنون در هیأت معرفی و خوانده شده است.

تعداد بازدید : 21

در ایام دهه اول محرم امسال،کتاب «همرزمان حسین» بیانات مقام معظم رهبری درمورد مبارزات سیاسی اهل‌بیت علیه السلام انتخاب شده است که با همکاری انتشارات انقلاب اسلامی در حال خوانش و معرفی است. محرم امسال علاوه بر معرفی کتاب که توسط خود سیدرضا نریمانی مداح هیأت، انجام می‌شود، شعار هیأت و موضوع منبر دهه محرم هم نیز همسو با کتاب است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین