عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
رحیم‌پور ازغدی:
حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: ما معمولاً شرایط مناسب و مساعد را بد می‌دانیم و ضعف‌ها را به شرایط و موقعیت نسبت می‌دهیم، اما حضرت زینب نشان داد که شرایطی مثل عاشورا را می‌توان به موفقیت تبدیل کرد.

عقیق:حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین همایش جهاد روایتگری بانوان هیأت با حضور ۹۰۰ بانوی فعال رسانه‌ای هیأت در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما اظهارداشت: استاد جهاد زنان و قهرمان تبدیل سخت‌ترین موقعیت به بهترین موفقیت، حضرت زینب(س) هستند.

 ما معمولاً شرایط مناسب و مساعد را بد می‌دانیم و ضعف‌ها را به شرایط و موقعیت نسبت می‌دهیم و ایشان نشان دادند که شرایطی مثل عاشورا را می‌توان به موفقیت تبدیل کرد.

وی افزود: ابن عباس می‌گوید زینب عقیله بنی‌هاشم بود؛ یعنی قوه عاقله هستند به این معنا که هر کلام ایشان به لحاظ معنوی و عقلانی دارای اعتبار است.

پورازغدی با بیان اینکه قدرت معنوی و فنای حضرت در خداوند است گفت: ما رأیت الی جمیلا قبل از اینکه شاعرانه باشد، بیانگر قوه عقل حضرت زینب است؛ در شرایط عاشورا حتی این جمله را نمی‌توان به دروغ بیان کرد. وی افزود: کسی که توکل به خدا کند در شکست‌ها ناراحت نمی‌شود. حضرت زینب به نقطه‌ای رسید که در همه شرایط به خداوند توکل دارد. کلام ما رأیت جمیلا ایشان ادعای بسیار بزرگی است.

رحیم‌پورازغدی با اشاره به اینکه نیم روز عاشورا بزرگترین نمایشگاه شکوه معنوی، معرفت، عقلانیت و مقاومت بود که در قله این نمایشگاه، حضرت زینب قرار داشتند عنوان کرد: حضرت زینب در کاخ یزید کاری کرد که افراد دستگاه یزید هم به آن ملعون اعتراض کردند. گویی ایشان در رأس قدرت هستند.این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خطبه‌ها و افشاگری‌های حضرت زینب(س) باعث شد یزید از جنایت خود عقب‌نشینی کند و بگوید من دستور شهادت نداده بودم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مبلغان و مداحان و منبری‌ها وقتی می‌خواهند اسرای کربلا را معرفی کنند با ایجاد ترحم اقدام می‌کنند در حالی که آنان جلب ترحم نخواستند. امام حسین کربلا را عظمت بخشید مانند علی که غدیر را عظمت داد؛ در غیر این صورت که عظمتی نداشت. نحوه تبلیغ ها نباید به گونه‌ای باشد که عظمت اهل بیت که مقاومت و صلابت است در سایه فاجعه و ... محور اصلی فراموش شود.

در ادامه حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یک نگاه جدیدی باید در فضای فرهنگی کشور رقم بخورد تا نقش ممتاز بانوان در پیشرانی حوزه فرهنگ‌ مشخص شود؛ نقش بزرگی در پیشبرد فرهنگ بر دوش شما بانوان است.

وی افزود: شما بانوان فعال رسانه.ای هیأت، تنها بخشی از بانوان فعال فرهنگی کشور محسوب می‌شوید و جمع بسیار بزرگتری در سطح کشور فعال هستند؛ متاسفانه در سیاستگذاری‌ها کمتر به این مهم توجه می‌شود و امید است که این جلسه مقدمه ای باشد تا همه مسوولان کشور موانع فعالیت دو چندان جریان تبلیغی بانوان برداشته شود.

باباخانی اضافه کرد: شهید مطهری در زمینه نقش بانوان می‌فرماید تفاوت بین قیام ۴۲ و ۵۷ در نقش‌آفرینی بانوان بود؛ این بانوان بودند که توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند، دفاع مقدس را اداره کنند و در همه صحنه‌هایی که ایران و انقلاب به مشکل خورد این بانوان بودند که نقشی بی بدیل کشور را آرام کردند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین