عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی تقویت ارتباطات و تبادل دانش و تجربیات انباشته آستان‌های مقدس ایران و عراق با یکدیگر را موجب سرعت بخشی به رشد کمی و کیفی خدمت رسانی‌های این اعتاب مقدسه به زائران دانست.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ضمن تشرف به زیارت عتبات عالیات عراق با تولیت‌های اعتاب مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و سامرا به‌طور جداگانه دیدار و ضمن تبادل نظر در خصوص موضوعات حوزه زیارت و نشر معارف اهل بیت(ع)، نسبت به ضرورت تبادل دانش و تجربیات میان آستان‎های مقدس تأکید کرد و گفت: ایجاد و بهبود شبکه ارتباطات و تبادل دانش و تجربیات حرفه‌ای و ایجاد فضای تعامل نزدیک میان اعتاب مقدسه می‌‏تواند در بهبود و توسعه خدمت‌رسانی‎ها به زائران و رفع مشکلات احتمالی، بسیار راهگشا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در ادامه ضمن اشاره به برخی اقدامات و پیشرفت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‎های مختلف فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی، عنوان کرد: آستان قدس رضوی طی دهه‌های گذشته در حوزه‌های مختلف، از فرهنگی، علمی و دانشگاهی گرفته تا بهداشت و درمان، رفع نیازهای کشور، خدماتی و غیره، با دستیابی به توفیقات قابل توجه، توانسته خدمات عام‌المنفعه‎ خود را به سراسر ایران گسترش دهد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از ابراز همدردی اعتاب مقدسه، مراجع عظام، مسئولان و مردم کشور عراق در شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان قدردانی و عنوان کرد: در حادثه بسیار تلخ شهادت رئیس جمهور ایران، برادری، وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق نمایش داده شد، در پی این حادثه حضرت آیت‌الله سیستانی پیام تسلیت مرقوم داشتند و تقریباً عمده مقامات عراقی و نمایندگان اعتاب مقدسه برای ابراز تسلیت و همدردی به ایران آمدند.

تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله العظمی سیستانی را از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و ابراز کرد: نقش ایشان در اسلام تنها محدود به مسائل دینی نبوده و به حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و انسانی نیز گسترش یافته، بطوریکه ایشان را به یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در عراق و جهان تبدیل کرده است.
 
تولیت آستان‌های مقدس عراق نیز در این دیدارها طی سخنانی از اقدامات و فعالیت‎های گسترده آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی تجلیل و از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در جهت تقویت تعامل، همدلی و ارتباط مؤثر، صمیمی و پایدار میان اعتاب مقدسه تشکر کردند و حضور وی را فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و تجربیات و توسعه روز افزون ارتباطات آستان قدس رضوی با اعتاب مقدس عراق دانستند.
 
همچنین تولیت آستان قدس رضوی نیز به طور جداگانه از تولیت‎های اعتاب مقدس عراق برای سفر به ایران و زیارت بارگاه منور رضوی دعوت کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین