عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
حجت‌الاسلام علی علیدوست قزوینی از اسرای دفاع مقدس سال ۷۲ به همراه جمعی از آزادگان به حج مشرف شده بودند که شهید حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان ناظر کاروان‌ها در این سفر حضور داشت و نکته‌های جالبی را به حجاج یادآور می‌شد.

یوم‌الحسرتی که حاج قاسم در سفر حج از آن یاد کردعقیق:«ما بعد از جنگ یک یوم الحسرتی برایمان پیش آمد که از کاروان شهدا جا ماندیم.» این جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع آزادگانی بود که یک ماه در حرم امن الهی بودند و امروز حجت‌الاسلام علیدوست قزوینی با افسوس آن سفر حج را روایت می‌کند.

سال ۷۲ توفیق نصیب‌مان شد که از کرمان به همراه جمعی از آزادگان کرمانی به حج مشرّف شدیم. آن سال سردار شهید قاسم سلیمانی نیز بعنوان ناظر و بازرس ۳ کاروان به حج مشرف شده بود. تا آن روز سردار را نمی‌شناختم ولی آزاده‌های کرمان چون پروانه دور او می‌چرخیدند، او نیز در هر فرصتی به سراغ آزاده‌ها می‌آمد و برایشان صحبت می‌کرد.

یک بار که آزاده‌ها جمع بودند، حاج قاسم می‌گفت: «ما بعد از جنگ یک یوم الحسرتی برایمان پیش آمد که از کاروان شهدا جا ماندیم؛ شما امروز یک فرصت استثنایی نصیب‌تان شده است و در حرم امن الهی قرار گرفته‌اید، مبادا مشغول بازار و یا چیزهای دیگری بشوید و بعد از پایان سفر یک یوم الحسرتی دیگری برایمان پیش بیاید که در حرمین شریفین بودیم ولی بهره کافی را نبردیم.»

سفر یک ماه طول کشید و ما علاوه بر حرمین شریفین در خدمت سردار قاسم سلیمانی بودیم و آشنا شدیم و بهره بردیم ولی افسوس که ندانستیم این عزیز از جمله کسانی است که بنا به فرموده رهبر فرزانه‌مان حق شفاعت دارد تا در حرم امن الهی تقاضای شفاعت کنیم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین