عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
با وجود اینکه به روزهای پایانی پذیرش زائران حج تمتع نزدیک می‌شویم، فقط حدود ۶۰ درصد تعداد کل زائران حج امسال به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

عقیق:«بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف برای حج تمتع وارد عربستان شده‌اند.» این را وزیر حج عربستان توفیق الربیعه می‌گوید.با گذشت بیش از یک ماه از پذیرش زائران خارجی حج تمتع، تاکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ زائر خارجی پذیرش شده‌اند. معاون وزیر حج عربستان محمد بیجاوی می‌گوید که «بیش از ۲۰۰ هزار زائر سعودی تاکنون وارد مکه شده‌اند.» این در حالی است که بر اساس اعلام عربستان ۷۰۰ هزار سعودی امسال حاجی می‌شوند.

امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائران خارجی هستند. سال گذشته نیز با وجود اینکه سعودی‌ها آماده پذیرش همین تعداد زائران بودند، اما در نهایت یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر داخلی و خارجی حاجی شدند.
کمتر از یک هفته تا آغاز مناسک حج و پایان پذیرش زائران باقی مانده، اما یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر (حدود ۴۰ درصد کل حجاج) هنوز به سرزمین وحی اعزام نشده‌اند. سخنگوی وزارت دینی پاکستان محمد عمر بات با اشاره به کامل نشدن سهمیه حج در این کشور می‌گوید که «با وجود ثابت بودن خدمات، هزینه این سفر معنوی گران شده است.» این در حالی است که عربستان در چشم‌انداز ۲۰۳۰ پذیرش بیش از ۱۵ میلیون زائر حج را برنامه‌ریزی کرده است!
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین