عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام خسروپناه بیان کرد:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئله برائت این نیست که صرفاً عده‌ای از مؤمنین جمع شوند و شعاری دهند؛ مهم این است که این تفکر در جان و قلب مؤمنین و حجاج نفوذ کند. حاجیان، بُعد سیاسی و تولی و تبری را هم با خود به ارمغان بیاورند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا، با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر تبلیغ منطق قرآنی برائت، و نقش حجاج در این امر گفت: قرآن کریم خیلی زیبا در سوره برائت به عنوان آخرین سوره‌ای که بر پیامبر(ص) نازل شده است به موضوع برائت اشاره می‌کند. سوره مائده صدوسیزدهمین سوره قرآن کریم است که بر پیامبر(ص) نازل شده است و سوره برائت یا سوره توبه صد و چهاردهمین سوره است.

وی افزود: در سوره مائده تاکید بر ولایت خدا، رسول و اهل بیت(ع) است و البته نفی ولایت طاغوت نیز در سوره مائده آماده است، آنجا که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ...»؛ در سوره برائت هم، آنگونه که از نامش پیداست،‌ کاملاً شفاف و واضح به نفی ولایت طاغوت پرداخته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئله برائت این نیست که صرفاً عده‌ای از مؤمنین جمع بشوند و شعاری  بدهند؛ بلکه مهم این است که این تفکر در جان و قلب مؤمنین و حجاج نفوذ کند، که اگر شما به جهت پذیرش ولایت الهی دور این کعبه طواف می‌کنید و سعی بین صفا و مروه را انجام می‌دهید، اگر این ولایت ایجابی کنارش ولایت سلبی و نفی ولایت طاغوت نباشد، آن ولایت ایجابی هم ارزش نخواهد داشت و به تعبیری پارادوکسیکال است، چون ولایت الهی «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» است.‌

خسروپناه تصریح کرد: نمی‌شود بگوییم که ما ولایت خدا را قبول داریم و استکبار جهانی و ولایت طاغوت و رژیم صهیونیستی را هم می‌پذیریم. این همه جنایت کنند و مردم مظلوم غزه و زنان و بچه‌های بی‌گناه را به شهادت برسانند و بعد هم بگویند که ما ولایت خدا را پذیرفته‌ایم؛ این به هیچ وجه قابل جمع نیست.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای ترویج مسئله برائت آیات قرآن کریم است، اظهار کرد: اگر حجاج ما معارف قرآنی را ترویج کنند به خوبی می‌توانند مفهوم قرآنی برائت را در جان مردم و جان حجاج جهان اسلام منتقل کرده و تسری بدهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این روش، کل حجاجی که به این سفر زیارتی و عبادی می‌آیند، بُعد سیاسی و ولایت‌مداری تولی و تبری را هم با خودشان به ارمغان می‌آورند. لذا باید اکثر حجاج ما وقتی به این سرزمین می‌روند در هنگام گفت‌وگو با مردم و دیگر حجاج به این ولایت سلبی و ایجابی نیز اشاره کنند.

تعداد بازدید : 8

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین