عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
حجت‌الاسلام رفیعی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: این روزها که در آستانه انتخابات قرار داریم، بر کاندیداهای محترم لازم است تا از دروغ‌گویی، تحریف، تخریب و تصفیه‌حساب‌های شخصی که منجر به آبروریزی می‌شود، پرهیز کنند. بر تمام کاندیداها لازم است تا اخلاق انتخاباتی و اخلاق در مناظرات را رعایت نمایند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تسلیت ایام شهادت جوادالائمه علیه‌السلام در ادامه درس‌هایی از قرآن کریم به فرازهایی از آیه ۱۵ سوره آل‌عمران اشاره نمود و اذعان داشت: خداوند در این آیات به زینت همسر، اولاد، مال و ثروت، مرکب، چهارپایان و زمین کشاورزی اشاره نموده تصریح می‌کند اگر این نعمت‌ها درست استفاده شوند انسان را سعادتمند خواهد ساخت.

رفیعی با بیان این که بهشت از آن کسانی است که تقوا داشته، خداترس باشند وگرفتار دنیا نشوند، اظهار داشت: عالم آخرت هم جسمانی است و هم روحانی؛ لذا نه‌تنها تمام لذت‌ها و نعمت‌های دنیایی در بهشت ادامه دارد، هیچ‌کدام از فقدان‌ها و ضعف‌های جسم در آن عالم نیست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که بهشت مملو از نعمات معنوی است، رضایت الهی را بارزترین نعمت معنوی بهشتیان دانست و اذعان داشت: در بهشت دو دسته نعمت مادی و معنوی وجود دارد که «رضوان من الله» اعلی‌ترین نعمت بهشتی است.

وی ضمن اشاره به‌مراتب و درجات بهشت، با بیان این که سه گروه از بهشتیان در بالاترین درجه جای می‌گیرند، اظهار داشت: رهبر و پیشوای عادل، کسی که اهتمام زیادی به صله‌رحم داشته باشد و پدر خانواده‌ای که صبور باشد از جایگاه ویژه‌ای در بهشت برخوردارند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که کسانی که در همه حال ترک گناه می‌کنند از جایگاه خاصی نزد بهشتیان برخوردارند، به اتفاقات شب معراج پیامبر اشاره نمود و اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در شب معراج قصر با عظمتی را در بهشت دید و ندا آمد کسی که کلامش پاکیزه و اهل روزه‌داری باشد، به مردم اطعام دهد و در دل شب باخدا رازونیاز کند، این قصر از آن او خواهد بود.

وی ذکر سبحان‌الله و لا اله الا الله والله اکبر را کلام پاکیزه و پاک‌کننده کلام انسان دانست و ضمن اشاره به روایتی با بیان این که خدا بهشت را بر برخی حرام نموده است، اظهار داشت: بچه‌ای که عاق والدین و نفرین پدر و مادر قرار گیرد از درک بهشت جا خواهد ماند؛ چرا که پدر و مادر تنها کسانی هستند که در این عالم احترامشان واجب است و بی‌احترامی نسبت به ایشان به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

رفیعی با بیان این که استمرار بر شراب‌خواری، بهشت را بر انسان حرام می‌سازد، خاطرنشان کرد: کسی که وقتی انفاق می‌کند منت می‌گذارد نیز از رسیدن به بهشت باز خواهد ماند. خوردن ربا و مال یتیم و نیز فحاش بی‌حیا و بددهن به بهشت راه نخواهند داشت.

وی در ادامه با بیان این که بهشتیان ۵ ویژگی کلیدی دارند، خاطرنشان کرد: صبر مهم‌ترین ویژگی انسان‌های بهشتی است که در صبر بر مصیبت، ترک گناه و صبر بر انجام عبادت نمود پیدا می‌کند؛ صبر برای اسلام و دین همچون سر برای بدن است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که غالب گرفتاری‌های جامعه از کم‌صبری است و اکثر کسانی که در زندان هستند، به خاطر خشونت لحظه‌ای و بی‌صبری گرفتار شده‌اند، خاطرنشان کرد: انسانی که دروغ نگوید، در مسیر بهشتی شدن قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این روزها که در آستانه انتخابات قرار داریم، بر کاندیداهای محترم لازم است تا از دروغ‌گویی، تحریف، تخریب و تصفیه‌حساب‌های شخصی که منجر به آبروریزی می‌شود، پرهیز کنند. بر تمام کاندیداها لازم است تا اخلاق انتخاباتی و اخلاق در مناظرات را رعایت نمایند.

رفیعی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت اطاعت‌پذیری از خدا تأکید نمود و ابراز داشت: بهشتیان در کنار مطیع خدا بودن، اهل انفاق و گذشت هستند؛ اهل استغفار بودن نیز از دیگر ویژگی‌های انسان‌های بهشتی است؛ استغفار سحرگاهان به زندگی انسان برکت می‌دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین