عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه همراه داشتن داروهای مصرفی توسط حجاج به همراه نسخه نوشته شده توسط پزشک ضرورت دارد، وضعیت سلامت زائران در شهر مکه را مطلوب توصیف کرد.

عقیق: علی مرعشی،گفت: روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در شهر مکه و مدینه به خوبی در حال انجام است. هم اکنون زائران اعزام شده به کشور عربستان در سلامت کامل به سر می‌برند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: بیمارستان هلال احمر در شهر مکه این آمادگی را دارد تا تمامی خدمات درمان عمومی و تخصصی را به زائران ارائه دهد. این بیمارستان گنجایش بستری کردن 60 نفر را دارد و از تجهیزات کاملا تخصصی در آن استفاده می‌شود.

مرعشی ادامه داد: درمان‌های تخصصی قلب، مغز و اعصاب، رادیولوژی، موارد آزماشگاهی و سایر خدمات در این بیمارستان به زائران ارائه می‌شود. علاوه بر این پزشکان در محل استقرار حجاج در هتل ها حضور دارند تا پوشش درمانی سراسری برای مراسم حج ایجاد شود.این مقام مسئول در هلال احمر گفت: توصیه می‌شود زائرانی که هنوز به عربستان سفر نکرده اند، لباس نخی مناسب و خنک تهیه کنند زیرا کشور عربستان روزهای گرمی را سپری می‌کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین ضرورت دارد، زائران داروهای مصرفی خود را با نسخه پزشک همراه داشته باشند. مشخصا با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی می‌توان مراسم حج را با کم ترین مشکل برگزار کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین