عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
همزمان با شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در مشهد مقدس برگزار شد.
عقیق: احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: در جریان چنین جشنواره‌ای نقش امام و جانشین امام در غیبت کبری قابل بحث است و باید بیان شود که کدام حکومت در جهت اهداف انبیا و اهل بیت حرکت می‌کند.
 
سالک با تاکید بر اینکه ایران کشور اهل بیت است خاطرنشان کرد: بعضی‌‌ها فراموش نکنند که در زمان ما امام و رهبری محور و ستون خیمه اسلام است که در راستای نهضت انبیا گسترش اسلام ناب را تعقیب می‌کند. 
 
حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه همه دشمنان هدفشان انداختن ستون اسلام است افزود: بعضی‌ها از روی غفلت تفکر تسخیر بعضی از مراکز اصلی ولایت را در ذهن می‌پرورانند؛ این‌ها از خواب غفلت بیدار شوند و نخواهند با تسخیر خبرگان به سراغ رهبری بروند.
 
وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ردیف مستقلی برای جشنواره امام رضا(ع) در نظر گرفت است تاکید کرد: این جشنواره باید در برابر جشنواره‌های بزرگ دنیا قد علم کند و برای رسیدن به این نقطه باید از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.
 
سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به حرکت کاروان امام از مدینه به سمت ایران گفت: این کاروان در مسیر خود عطر دوستی و عاشقی می‌پراکند تا امید را در دل ‌ها زنده کند و نهال فرهنگ پربار رضوی را در خاک پاک این سرزمین بارور کند.
 
جنتی خاطر نشان کرد: قرن‌ها می‌گذرد اما این کاروان همچنان در گذر است و آن نهال پاک هر روز برافراشته‌تر و تنومند‌تر می‌شود و فرهنگ ایرانی همواره در سایه معارف اهل بیت تعالی یافته این رمز توفیق فرهنگ رضوی است که نهال یازده ساله جشنواره را به درختی تناور تبدیل کرده است.
 
وی افزود: وجود آستان مقدس احمد بن موسی در شیراز و حرم حضرت فاطمه معصومه در قم و بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا در مشهد مدار جغرافیایی وحدت و انسجام است که از جنوب تا شمال و از غرب تا شرق ایران اسلامی ادامه دارد. 
 
وزیر ارشاد مهمترین برکات جشنواره رضوی را جمع شدن متولیان متعدد فرهنگ و هنر حول محور فرهنگ رضوی دانست و تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی و هنری در کشور و یکی از بزرگترین مظاهر دیپلماسی فرهنگی در خارج از مرزهاست.
 
در پایان این مراسم از فعالان فرهنگ رضوی با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.


منبع: رجا نیوز
212009



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین