عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
يهوديان صهيونيست و نمايندگان احزاب راستگراي افراطي پارلمان اسرائيل طي فراخواني منع مسلمانان از اقامه نماز در مسجدالاقصي طي روزهاي آينده، به بهانه گراميداشت عيد «عُرش» را خواستار شدند.
عقیق:ميري ريگف، رئيس كميسيون امور داخلي كنست (پارلمان اسرائيل) نيز اجراي توافقنامه حرم ابراهيمي در شهر الخليل را در مسجدالاقصي با هدف تقسيم اين مسجد بين يهوديان و مسلمانان خواستار شده است!


ميري ريگف ادعا كرد: اگر مسلمانان به يهوديان اجازه اقامه نماز در جبل الهيكل (مسجدالاقصي) را ندهند، ما مصوبه خاص حرم ابراهيمي را كه در آن چند روز اين حرم به مسلمانان و چند روز به يهوديان تعلق دارد، در مسجدالاقصي اجرا مي‌كنيم تا بدين صورت آرامش محقق شود!


يهودا جليك، رئيس صندوق ميراث جبل الهيكل نيز از رژيم صهيونيستي خواست كه ورود به جبل الهيكل در اعياد يهوديان، فقط مختص يهوديان باشد و در ادامه اظهارات نسنجيده خود مدعي شد: پليس اسرائيل حتي مي‌تواند مسجدالاقصي را به منطقه‌اي نظامي تبديل كند و هر كسي را كه يهودي نيست، بازداشت كند.


اين در حالي است كه نمايندگان عرب پارلمان اسرائيل با تأكيد بر اين كه مسجدالاقصي و اطراف آن حق مسلمانان است، نسبت به پيامدهاي وخيم هرگونه طرحي براي تقسيم اين مسجد هشدار داده‌اند.


يادآور مي‌شود، يهوديان صهيونيست هر ساله در ۲۴ سپتامبر به برگزاري آيين‌هاي ويژه عيد عرش در مسجدالاقصي اقدام مي‌كنند و امسال قرار است صهيونيست‌ها در اين روز در بيت‌المقدس راهپيمايي كنند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین