عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
حاج صادق آهنگران:
حاج صادق آهنگران مداح اهل‌بیت و رزمنده دفاع مقدس می‌گوید: من همه مداحان را دوست دارم اما مهدی رسولی را حماسه‌خوان امروز انقلاب می‌دانم. وقتی می‌خواهد مداحی کند برای محتوای اشعارش وقت می‌گذارد و موضوعات مهم روز را انتخاب می‌کند.

عقیق: حاج صادق آهنگران مداح اهل‌بیت و دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: محمدمهدی بهداروند یکی از همرزمانم در دوران دفاع مقدس که خیلی با هم صمیمی هستیم مدتی است که به عرصه نویسندگی دفاع مقدس وارد شده و خاطرات زمان جنگ را می‌نویسد.

آقای بهداروند به بنده لطف داشت و مسؤلیت نگارش کتابی درباره زندگی من را به عهده گرفت. به تازگی مراسم رونمایی از کتاب «حماسه‌خوان خمینی» به قلم محمدمهدی بهداروند انجام شد.

وی افزود: از نگارش و روایتگری کتاب رضایت دارم. متأسفانه برای ثبت خاطرات دیر اقدام کردم. وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر شما روایت نکنید دشمن تحریف می‌کند متوجه اهمیت ثبت خاطرات دفاع مقدس شدم. چون زمان زیادی از دفاع مقدس گذشته بود بخشی از خاطرات یادم رفته بود، بخشی از خاطرات را محمدمهدی بهداروند یادش بود و بخشی دیگر را با مراجعه به همرزمانمان جمع‌آوری کردیم.

این مداح دفاع مقدس بیان کرد: خدا حاج حبیب‌الله معلمی را رحمت کند. این مرد یک کشاورز بود که سواد اکابر قدیم را داشت به همین دلیل اشعاری که سروده است همه فهم و روان هستند یعنی الفاظ و واژگان سختی به کار نمی‌برد. دانشجو، کارگر، مهندس، معلم، فرمانده، رزمنده و... هرکس از هر قشری اشعارش را می‌فهمید و می‌پسندید.

وی ادامه داد: تمام اشعار ما با یک پیش‌زمینه و پشتوانه اعتقادی سروده و خوانده شده‌اند. مثلاً وقتی درباره شعر مداحی «ای لشکر صاحب‌زمان آماده باش» با مرحوم معلمی صحبت کردیم، به او گفتم می‌خواهم حالات رزمندگان در شب عملیات را برای مردم به تصویر بکشم و او این شعر را سرود یا مثلاً وقتی امام خمینی (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد با مرحوم معلمی صحبت کردیم و شعر «بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت» را سرود.

این مداح اهل‌بیت در پاسخ به این سؤال که به نظر شما حماسه خوان امروز انقلاب اسلامی کدام مداح است، گفت: من همه مداحان را دوست دارم اما برای اینکه الگوسازی کنم مهدی رسولی را حماسه‌خوان امروز انقلاب می‌دانم چون او را می‌شناسم، چند سفر باهم به سوریه رفتیم و در کنار شهیدانی مثل حاج قاسم سلیمانی و سیدرضی مداحی کردیم.

مهدی رسولی یک جوان مخلص، خودساخته و فرزند شهید است که حال و هوای شهدایی دارد. بارها دیده‌ام وقتی می‌خواهد مداحی کند برای محتوای اشعارش خیلی وقت می‌گذارد و موضوعات مهم روز را انتخاب می‌کند. الحمدلله امروز حماسه‌خوان‌ها زیاد هستند اما اگر بخواهم یک نفر را به عنوان الگو معرفی کنم که جوان‌ها سراغ او بروند، او مهدی رسولی است. ان‌شاءالله خدا پدرش را رحمت کند و خودش را هم در رکاب امام زمان (عج) شهید کند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین