عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
در حالی که هر ساله فقط ایران‌ایر امکان انتقال زائران حج به سرزمین وحی را داشت، امسال با آغاز عملیات اعزام زائران از بامداد امروز 24 اردیبهشت، برخی با هواپیمایی معراج به فرودگاه‌های جده و مدینه منتقل می‌شوند.

عقیق: «۷۶۵ پرواز برای جابجایی زائران حج تمتع انجام می‌شود.» این را وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش می‌گوید.عملیات انتقال زائران حج ۱۴۰۳ به سرزمین وحی بامداد امروز ۲۴ اردیبهشت با حضور مسؤولان ایران و عربستان آغاز شد. رییس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام‌ها تا ۱۸ خرداد (طی ۲۶ روز) از طریق ایران‌ایر و معراج ادامه دارد.» در حالی که سال‌های گذشته فقط شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امکان انتقال زائران را داشت.

اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ آغاز شد

پذیرش زائران حج از ۲۰ اردیبهشت در عربستان آغاز شده و زائران هندی و پاکستانی نخستین زائرانی بودند که با استقبال سعودی‌ها وارد سرزمین وحی شدند.

اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ آغاز شد

۸۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در قالب ۶۲۲ کاروان به خانه خدا می‌روند که نخستین گروه (۴ روز پس از پذیرش زائران در عربستان) از فرودگاه امام خمینی (ره) راهی مدینه شدند. مدیرعامل شهرفرودگاهی امام سعید چلندری می‌گوید که «۲۳۷ پرواز از فرودگاه امام ۳۳ هزار زائر را به سرزمین وحی منتقل می‌کند.» یعنی ۴۰ درصد زائران از این فرودگاه به حج می‌روند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین